Warianty tytułu
Organisational Culture and Knowledge Management
Języki publikacji
Abstrakty
Poruszono bardzo aktualny temat identyfikacji i wykorzystania wiedzy korporacyjnej do podnoszenia konkurencyjności podmiotów gospodarczych. Autor szczególną uwagę poświęcił analizie znaczenia kultury organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą, wskazując na główne bariery i przesłanki sukcesu w tym aspekcie funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw.
The paper comments upon the very up-to-date problem of identification and principles of application of corporate knowledge in order to increase competitiveness of businesses. The author focuses on analysing the significance of organisational culture in knowledge management, indicating the main barriers and reasons for success in this aspect of operation of modern businesses. (MP)
Rocznik
Numer
Strony
68--83
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Crozier M., Friedberg E., Człowiek i system. Ograniczenia działania zespołowego, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1982.
- 2. Drucker E E, Społeczeństwo postkapitalistyczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- 3. Federowicz M., Różnorodność kapitalizmu. Instytucjonalizm i doświadczenie zmiany ustrojowej po komunizmie, Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2004.
- 4. Gedymin O., Strategie gospodarcze i drogi rozwoju. II Rzeczpospolita, powojenne Niemcy, Tajwan, Chile, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania, Białystok 1999.
- 5. Hali E. T., Poza kulturą, wydanie II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- 6. Hampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, wydanie III, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- 7. Koźmński A., Piotrowski W, red., Zarządzanie, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
- 8. Kukliński A., red., Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI Wieku, Komitet Badań Naukowych, Warszawa 2001.
- 9. Pocztowski A., red., Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- 10. Obłój K., Palikot J., Myśli o nowoczesnym biznesie, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2003.
- 11. Probst G., Raub S., Romhard K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- 12. Romanowska M., red., Podstawy organizacji i zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
- 13. Romanowska M., red., Trocki M., red., Podejście procesowe w zarządzaniu, Szkoła Główna Handlowa, t. I, Warszawa 2004.
- 14. Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
- 15. Wawrzyniak B., red., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105512161