PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | z. 70 | 181--188
Tytuł artykułu

Międzynarodowe sieci uczelni alternatywną formą internacjonalizacji w dobie globalizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
International University Networks as an Alternative form of Internationalisation in the Era of Globalisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono ideę usieciowienia uczelni ekonomicznych jako formę internacjonalizacji działalności uczelni wyższych. Zdaniem Autorki tworzenie międzynarodowych sieci uczelni stwarza możliwości do kreowania europejskiego standardu kształcenia menedżerskiego na poziomie magisterskim. Dla udowodnienia tak postawionej tezy Autorka przeanalizowała dwa przykłady działalności międzynarodowej, tj. Szkoły Głównej Handlowej i WSPiZ im. L. Koźmińskiego.
EN
The article presented idea of networking economic academic schools as a form of internationalisation. It is an attractive path for a university, since it provides an opportunity to stand out in the sector environment, at the same time allowing to retain identity and autonomy. Creating international academic networks provides an opportunity to develop a European standard of managerial education at the post-graduate level. The paper describes two examples of this type of internationalisation strategies. (MP)
Rocznik
Numer
Strony
181--188
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002.
  • 2. Cygler J., Organizacje sieciowe jako forma współistnienia przedsiębiorstw, w: Przedsiębiorstwo partnerskie, red., M. Romanowska, M. Trocki, Difin, Warszawa 2002.
  • 3. Dunning J. H., Reappraising the Eclectic Paradigm in the Age of Alliance Capitalism, Journal of International Business Studies, Voi 26, No 3, Third Quarter.
  • 4. Dworzecki Z., Krejner-Nowecka A., Sposoby tworzenia organizacji sieciowych, w: Przedsiębiorstwo kooperujące, red., Z. Dworzecki, Euro Expert Grupa Doradcza, Warszawa 2002.
  • 5. Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa 1996.
  • 6. Materiały wewnętrzne Biura CEMS na SGH.
  • 7. Romanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • 8. Sydow J., Strategische Netzwerke, Evolution und Organisation, Gabler Wiesbaden 1992.
  • 9. Quinn J. B., Intelligent Enterprise. A Knowledge and Service Based Paradigm, The Free Press, New York 1992.
  • Artykuły:
  • 1. Dietl J., Czy potrzebne jest zarządzanie marketingowe w szkolnictwie wyższym, Marketing i Rynek, 2/2004.
  • 2. Dominiak R, Leja K., Czy uniwersytet potrzebuje strategii, Nauka i Szkolnictwo Wyższe, Centrum Badań Polityki Naukowej i Szkolnictwa Wyższego Uniwersytetu Warszawskiego, Nr 2/16/2000.
  • 3. Lorenzoni G., Lipparini A., The Leveraging of Interfirm Relationships as a Distinctive Organizational Capability: a Longitudinal Study, Strategic Management Journal, Vol. 20, 1999.
  • Źródła internetowe:
  • 1. www.ceman.org.membershipAist.html, z dnia 20 września 2004 r.
  • 2. www.efmd.be., z dnia 20 czerwca 2004 r.
  • 3. www.cems.org.
  • 4. www.efmd.be/data/equis/overview.pdf., z dnia 18 maja 2004 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000105512185

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.