Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest przedstawienie wybranych aspektów prezentujących współpracę przedsiębiorstw zamawiających szkolenie z dostawcami usług - zewnętrznymi firmami szkoleniowymi. Analizie poddano: potencjał własnej szkoleniowej infrastruktury technicznej i osobowej, strukturę wydatków szkoleniowych, adekwatność ceny szkoleń zewnętrznych do ich jakości, czynniki determinujące wybór określonej firmy szkoleniowej oraz obszary współpracy przedsiębiorstw z firmami szkoleniowymi. Opracowanie ma charakter teoretyczno-empiryczny. Źródłem danych empirycznych są badania systemów szkoleniowych przeprowadzone na grupie 49 przedsiębiorstw notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Twórcy
autor
Bibliografia
- A. ANDRZEJCZAK, Hola pracodawców w szkoleniu i rozwoju pracowników, [w:] Dylematy zatrudnienia w warunkach postępującej integracji Polski z Unią Europejską, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu", nr 6, Poznań 2001, s. 122.
- Badanie polityki szkoleniowej przedsiębiorstw - prezentacja wyników badań, Proces szkoleniowy w ocenie dostawców szkoleń, http:// www.szkolenia.com/
- Z. JANOWSKA, Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa 2002, s. 142.
- A. KNAP-STEFANIUK, Szkolenia pracowników a konkurencyjność organizacji, "Zarządzanie Zmianami" 2002, nr l, s. 20.
- W. KOPERTYŃSKA, Działalność przedsiębiorstw w zakresie rozwoju potencjału pracy zatrudnionych, [w:l Skutki restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstw w Polsce w dekadzie lat dziewięćdziesiątych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego", nr 13, Sopot 1999, s. 331.
- H. KRÓL, Uwarunkowania efektywnego systemu szkolenia pracowników, "Humanizacja Pracy" 2000, nr 3, s. 34.
- J. PENC, Menedżer w uczącej się organizacji, Politechnika Łódzka, Łódź 2000, s. 246.
- A. PIECHNIK-KURDZIEL, Efektywność szkolenia zawodowego w teorii i praktyce zarządzania personelem, "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie", nr 552, Kraków 2000, s. 41-42.
- M. SLOMAN, Strategia szkolenia pracowników, PWN, Warszawa 1997, s. 42.
- A. SZAŁKOWSKI (red.), Wprowadzenie do zarządzania personelem, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2000, s. 117.
- L. ZBIEGIEŃ-MACIĄG, Marketing personalny czyli jak zarządzać pracownikiem w firmie, Business Press, Warszawa 1996, s. 75-78.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000106338074