PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 9 | 9--12
Tytuł artykułu

Łabędzie Poppera - case studies w badaniach nauk o zarządzaniu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest opis metodyki indukcyjnej strategii badawczej z wykorzystaniem case studies. Omówiono istotę indukcyjnej strategii badawczej, specyfikę badań przypadków oraz kluczowe problemy badania przypadków.
Rocznik
Numer
Strony
9--12
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] BLAUG M., Metodologia ekonomii, PWN, Warszawa 1995.
  • [2] CZAKON W., Epistemologiczne aspekty badań nad dynamiką więzi międzyorganizacyjnych, [w:] Nowoczesne zarządzanie. Koncepcje i instrumenty, M. TROCKI, S. GREGORCZYK (red.), SGH, Warszawa 2006, s. 75-86.
  • [3] CZARNIAWSKA B., Proces zarządzania. Studium percepcji kierowników przedsiębiorstw, PWN, Warszawa 1983.
  • [4] EISENHARDT K.M., Building Theory from Case Study Research, "Academy of Management Review" 1989, vol. 14, nr 4, s. 532-550.
  • [5] FINCH J.H., The Rote of Grounded Theory in Developing Economic Theory, "Journal of Economic Methodology" 2002, vol. 9, nr 2, s. 213-234.
  • [6] MILES M.B., Qualitative Data as an Attractive Nuisance: The Problem of Analysis, "Administrative Science Quarterly" 1979, vol. 24, s. 590-601.
  • [7] MINTZBERG H., An Emerging Strategy of "Direct" Research, "Administrative Science Quarterly" 1979, vol. 24, s. 582-589.
  • [8] OLIVER A.L., EBERS M., Networking Network Studies: An Analysis of Conceptual Configurations in the Study of Inter-Organizational Relationships, "Organization Studies" 1998, vol. 19, nr 4, s. 549-583.
  • [9] YIN R.K., The Case Study Crisis: Some Answers, "Administrative Scence Quarterly 1981, vol. 26, s. 58-65.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000106517336

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.