PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 9 | 35--38
Tytuł artykułu

Czy certyfikowany system jakości przeszkadza w zarządzaniu organizacją

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zwrócono uwagę, że coraz częściej formułowane są różnorodne zarzuty w stosunku do systemów zarządzania jakością. Celem artykułu jest odniesienie się do nich oraz zastanowienie się, dlaczego takie zarzuty są stawiane. Autor bazuje na własnej wiedzy, doświadczeniach praktycznych zdobytych w kilkuset działających w Polsce organizacjach posiadających systemy zarządzania jakością oraz na badaniach zrealizowanych na próbie ponad 1150 organizacji.
Rocznik
Numer
Strony
35--38
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1] LIGARSKI M.J., Normy ISO serii 9000 w polskich organizacjach - historia i perspektywy, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej", seria "Organizacja i Zarządzanie", z. 12, Gliwice 2002, s. 153-159.
  • [2] LIGARSKI M.J., Doświadczenia z budowy systemów zarządzania jakością według norm ISO serii 9000 w samorządzie terytorialnym, "Przegląd Organizacji", nr 11/2004, s. 38-40.
  • [3] LIGARSKI M.J., Budowa systemów zarządzania jakością wedlug norm ISO serii 9000 w ochronie zdrowia. "Przegląd Organizacji", nr 7-8/2005, s. 66-69.
  • [4] LIGARSKI M.J., The Process of Constructing the Quality Management System for Public Services Versus the Effectiveness of This System, Proc. of the 8th International Commodity Science Conference (IGWT), Current Trends in Commodity Science, Poznań 2005, vol. I, s. 147-153.
  • [5] LIGARSKI M.J., Some Problems in Quality Management Systems in Accordance with ISO 9001:2000 Standard in Poland Identified in Third-party Audits, "Total Quality Management and Business Excellence" 2006 (w druku).
  • [6] LIGARSKI M.J., Rola audytu trzeciej strony w systemie zarządzania jakością, [w:] red. J. ŻUCHOWSKI, Innowacyjność w kształtowaniu jakości wyrobów i usług, Wyd. Politechniki Radomskiej, Radom 2006 (w druku).
  • [7] LIGARSKI M.J., KOCZAJ K., Jakie wymagania normy ISO 9001:2000 sprawiają trudności polskim przedsiębiorstwom, "Problemy Jakości", nr 11/2004, ss. 24, 29-33.
  • [8] LIGARSKI M.J., KRYSZTOFIUK J., Obszary sprawiające trudności w systemach zarządzania jakością wedlug normy ISO 9001:2000, "Problemy Jakości", nr 10/2005, s. 32-39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000106989043

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.