PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1067 Gospodarka turystyczna : wybrane problemy współpracy w turystyce w euroregionie Nysa | 56--68
Tytuł artykułu

Analiza SWOT produktu turystycznego regionu na przykładzie euroregionu Nysa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tourist Product SWOT Analysis of a Region Based on the Example of Nysa Euroregion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono analizę SWOT jako narzędzie analizy marketingowej regionu, na podstawie której można prześledzić sytuację, w jakiej znajduje się region oraz formułować koncepcje jego rozwoju ekonomicznego poprzez zinwentaryzowanie istniejących zasobów. Analizę SWOT produktu turystycznego regionu dokonano dla euroregionu Nysa.
EN
The article presents opportunities for using SWOT analysis as the evaluation method for the current market situation analysis. Economic development of a given region requires competitive conditions to be created, as compared to other areas. Due to the complexity of this process adequate analyses should be carried out, which allow for evaluating the region' s tourist potential. The application of SWOT analysis for the region allows for collecting and presenting information in an orderly manner, on the basis of which the given area development variants can be worked out. The application of strengths allows for emphasizing the given region' s advantages, while introducing order into weaknesses underlines the scale of the occurring problems. In the hereby article the author presents SWOT analysis based on an example of the specific region, namely the Nysa Euroregion. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W ., Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Jedlińska M., Szubert-Zarzeczny U., Gospodarka turystyczna, AE, Wrocław 1992.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Middleton V.T.C., Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996.
  • Pomykalski A., Nowoczesne strategie marketingowe, Grupa Wydawnicza INFOR, Warszawa 2001.
  • Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego, red. A. Rapacz, AE, Wrocław 1997.
  • Strategia rozwoju turystyki w województwie jeleniogórskim, red. A. Rapacz, UW, Jelenia Góra 1997.
  • Szwichtenberg Z., Produkt turystyczny jako podstawa kreowania wizerunku miasta Torunia poprzez public relations, [w:] Kreowanie wizerunku turystycznego regionów, gmin i miast, Zeszyty Naukowe Wydziału Ekonomii i Zarządzania nr 9, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2002.
  • Turystyka w Euroregionie Neisse-Nisa-Nysa, Urząd Statystyczny we Wrocławiu, Wrocław-Liberec-Kamenz 2001.
  • www.euroregion-nysa.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107000260

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.