PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 7 | z. 7 | 101--107
Tytuł artykułu

Tendencje zmian w handlu detalicznym w Polsce w latach 1997-2003

Warianty tytułu
Trends of Changes in Retail Trade in Poland in the Years 1997-2003
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podmioty handlu detalicznego, podobnie jak i inne jednostki prowadzące rynkową działalność gospodarczą, musiały podjąć intensywne działania dostosowujące je do zmieniających się potrzeb i oczekiwań rynku. Zmiany mają charakter własnościowy i dokonują się równolegle ze zmianami ilościowymi i jakościowymi. Duży wpływ na obecną strukturę handlu detalicznego mają wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, dynamicznie rozwijane przez przedsiębiorstwa zagraniczne. Wpływają one zwłaszcza na przemiany jakościowe oraz wywołują zmiany w strukturze kanałów dystrybucji artykułów konsumpcyjnych. Decydującą rolę w przyśpieszonej ekspansji sieci zagranicznych w Polsce spełniają podmioty funkcjonujące na rynku artykułów częstego zakupu (FMCG). Jednocześnie rośnie udział obrotów nowoczesnych kanałów dystrybucji w stosunku do tzw. handlu tradycyjnego. (abstrakt oryginalny)
EN
Units of retail trade similarly to other enterprises, had to undertake intensive activities which adjust them to changing needs and expectations of market. Changes are in ownership as well as in quantity and quality et retail trade. Great influence on structure of retail trade have big area commercial stores which are dynamically developed by foreign enterprises. They cause changes in quality and structure of distribution channels of consumption articles. Decisive role in expansion of foreign network of stores have units which operate on FMCG market. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
101--107
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Grzybek M., Kuźniar W. 2004: Handel detaliczny żywnością w woj. podkarpackim wobec integracji z Unią Europejską. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, nr 1015.
  • Handel detaliczny i dobra konsumpcyjne. Strategie sukcesu w Rosji oraz Europie Środkowej i Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem Polski. 2003/2004. Pricewaterhouse Coopers, [www.pwc.com.pl].
  • Handel detaliczny w Polsce - spadek ogólnej liczby punktów sprzedaży. Warszawa, 10.03.05. [www.gfk.pl].
  • Kałążna-Drewińska U., Iwankiewicz-Rak B. 1999: Marketing w handlu. Wyd. AE, Wrocław.
  • Kłosiewicz U., Słomińska B. 1998: Rynek artykułów spożywczych w Polsce. IRWiK, Warszawa.
  • Kłosiewicz-Górecka U. 2003a: Zmiany konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych. Handel Wewnętrzny, nr 2.
  • Kłosiewicz-Górecka U. 2003b: Zmiany w handlu detalicznym w Polsce w latach 1998-2002. Handel Wewnętrzny, nr 6.
  • Małeszyk E. 2004: Przyspieszona ekspansja zagranicznych sieci handlu żywnością na rynek polski. Handel Wewnętrzny, nr 1.
  • Miączyński P. 2005: Polacy nie lubią hipermarketów? www. gospodarka.gazeta.pl
  • Roczniki Statystyczne RP. 1997-2003. GUS, Warszawa.
  • Rynek wewnętrzny w 2003 r. 2004. GUS, Warszawa.
  • Sieci sklepów w Polsce. 2004: Boss Gospodarka, nr 7.
  • Zachodni wiatr. 2004. Handel z dnia 21.01.2004.
  • Zachowania konsumenckie - gdzie robimy zakupy. Komunikat z badań. 2002: CBOS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107096026

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.