PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 17--24
Tytuł artykułu

Współczesne przeobrażenia systemów zarządzania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Contemporary Transformations in Management Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono zmiany jakie zaszły w korporacyjnych systemach zarządzania. Za podstawę rozważań przyjęto definicję, według której system zarządzania to całokształt wartości i celów, regulacji i struktur oraz metod i praktyk zarządzania, a także relacji między nimi, warunkujących proces zarządzania organizacją.
EN
The paper discusses changes which occurs nowadays in corporate management systems. The discussion is based on observations concerning corporate business units operating in our region as well as on some conclusions from pilot research on corporate management systems. Issues described in the paper are based on assumptions that inconsistency of managerial objectives between different levels of management system causes stumbling blocks to entrepreneurship behaviors of managers, which makes impossible for the corporate system to go across crisis of beaurocracy as defined by Greiner. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Champy J., Nohria N. (1996), Fast Forward. The Best Ideas on Managing Business Change, Harvard Business School Publishing, Boston.
  • Drucker P.F. (1988), The Coming of the New Organization, "Harvard Business Review", January-February.
  • Drucker P.F. (1997), Looking Ahead - the Future that Has Already Happened, "Harvard Business Review", September-October.
  • Goold M. i in. (2001), Redesigning the Corporate Centre, "European Management Journal", vol. 19, nr l.
  • Hammer M., Champy J., (1996), Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
  • Kanter R.M. (1989), The New Managerial Work, "Harvard Business Review", November-December.
  • Rugman A., Hodgetts R. (2001), The End of Global Strategy, "European Management Journal", vol. 19, nr 4.
  • Sawhney M., Parikh D. (2001), Where Value Lives in a Networked World, "Harvard Business Review", January.
  • Zahra S. i in. (2001), Fostering Entrepreneurship During International Expansion: Managing Key Challenges, "European Management Journal", vol. 19, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107604999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.