PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 3 | 19--28
Tytuł artykułu

Wdrożenie i funkcjonowanie systemu zarządzania jakością na przykładzie firm z Wielkopolski

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Implementation and functioning of quality management system using the example of some small bisnesses in Wielkopolska province of Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono wyniki badań dotyczących wdrożenia i funkcjonowania systemu zarządzania jakością na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw z województwa wielkopolskiego. Układ pracy został podzielony na kilka zasadniczych punktów. W początkowej części, po teoretycznym wprowadzeniu w zagadnienia zarządzania jakością, zaprezentowano charakterystykę badania oraz próby badawczej. W dalszej części wskazano na zagadnienia dotyczące wdrożenia systemu zarządzania jakością i jego funkcjonowania. Na uwagę zasługuje tutaj wskazanie respondentów na największą korzyść wewnętrzną z funkcjonowania systemu - poprawę nadzoru nad dokumentacją. Jednocześnie biurokracja wskazywana jest jako negatywny aspekt wdrożenia systemu zarządzania jakością. Są to zasadniczo dwa różne spojrzenia na to samo zagadnienie - nadzorwanie dokumentacji. W kolejnej części przedstawione zostały zagadnienia obligatoryjne wobec systemu zarządzania jakością wg ISO 9001, jego skuteczności. Aspekt fakultatywny systemu zarządzania jakością, jego efektywność, został przedstawiony przed podsumowaniem, w którym wskazano wyniki dotyczące wyboru jednostek doradczych oraz wnoski z badań. (oryg. streszcz.)
EN
In this paper results of research concerning implementing and running of quality ma­nagement system on small and medium enterprises example from Wielkopolska province were presented. By quality management system introducing respondents were using fi­nancial support from state budget both for quality management system implementation and its certification as well. Work scheme was divided into a few basic points. In initial part, after a theoretical introduction of quality management problems, research and rese­arch sample characteristic were presented. In further part problems concerning quality management system implementing and running were indicated. Worthy of notice is respondents indication to the biggest internal benefit of system's running — documentation supervising improvement. At the same time bureaucracy is concerned as negative aspect of quality management system implementing. There are basically to different points of view at the same problem — documentation supervising. In the next part the obligatory questions towards quality management system according to ISO 9001 and also its effecti­veness were presented. The facultative aspect of quality management system and its effi­ciency was described before the summary, in which results concerning consulting units choice and research results were shown. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107810356

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.