PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 9 | 65--72
Tytuł artykułu

Alianse strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic alliances in SMEs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Małe i średnie firmy nawet na rynkach lokalnych mają styczność z międzynarodowa konkurencją. Dostosowanie się do nowych wyzwań mogą im zapewnić różne formy współdziałania. Artykuł zwraca uwagę na możliwości współpracy przedsiębiorstw w aliansach strategicznych, które mogą być sposobem na realizację celów firmy, takich jak przetrwanie i rozwój w globalnym otoczeniu rynkowym.
EN
Small and medium enterprises even on local markets are exposed to international competition. Various forms of co-operation may help companies to rise to the challenge. The article focuses on possibilities of SME co-operation in strategic alliances being a chance for survival or development in the global market environment.
Rocznik
Numer
Strony
65--72
Opis fizyczny
Bibliografia
  • 1. Acs Z.J., Preston L., Small and Medium-sized Enterprises, Technology, and Globalization: Introduction to a Special Issue on Small and Medium-Sized Enterprises in the Global Economy ,,Small Business Economics” 9: 1-6, 1997.
  • 2. Banachowicz E., Nowak J., Starkowski M.T., Franchising czyli klucz do przyszłości, Business Press, Warszawa 1994.
  • 3. Chmielarski G., Franczyza jako sposób rozwoju przedsiębiorstwa, [w:] Przedsiębiorstwo partnerskie, red. M. Romanowska, M. Trocki, Difin, Warszawa 2002.
  • 4. Combs J.G., Ketchen D.J., Why Do Firms Use Franchising as an Enterpreneurial Strategy?: A Mela-Analysis, “Journal of Management” 29(3) 2003.
  • 5. Chwistecka-Dudek H., Sroka W., Alianse strategiczne. Problemy teorii i dylematy praktyki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • 6. Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, 2002.
  • 7. Cygler J., Organizacje sieciowe jako forma współdziałania przedsiębiorstw, [w:] Przedsiębiorstwo partnerskie, red. M. Romanowska, M. Trocki, Difin, Warszawa 2002.
  • 8. Garrette B., Dussage P., Strategie aliansów na rynku, Poltext, Warszawa 1996.
  • 9. Hoffman W.H., Schlosser R., Success Factors of Strategic Alliances in Small and Medium-sized Enterprises - An Empirical Survey, ,,Long Range Planning" (34) 2001.
  • 10. Ingram J., Ingram M., Podstawowe formy koncentracji kapitału i integracji organizacyjnej przedsiębiorstw, [w;] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem, red. H. Bieniok, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2001.
  • 12. Kirby D.A., Kaiser S., Joint Ventures as an Internationalization Strategy for SMEs, ,,SmalI Business Economics" 21/2003.
  • 12. Mikuła B., Procesy organizacyjnego uczenia się w aliansie strategicznym, ,,Przegląd Organizacji", 5/2005.
  • 13. Obłój K., Strategia i sukces firmy, ,,Businessman Magazine", 4/1991.
  • 14. Romanowska M., Alianse strategiczne w świetle koncepcji zasobowej, [w:] Przedsiębiorstwo partnerskie, red. Romanowska M., Trocki M., Difin, Warszawa 2002.
  • 15. Simpson D., Joint venture jako forma internacjonalizacji w sektorze usług spedycyjnych, artykuł z konferencji ,,Globalizacja wyzwaniem dla środowiska spedytorów" - Sopot 2001.
  • 16. Steinerowska-Streb I., Franchising w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, ,,Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 5/2003.
  • 17. Strużycki M., Struktura wyróżników europejskich w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami, [w:] Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Uwarunkowania europejskie, red. M. Strużycki, Difin, Warszawa, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107819498

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.