PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 9 | 72--80
Tytuł artykułu

Zmiany postaw klientów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in Customers' Attitudes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Lojalność klienta wobec produktu, marki, personelu, lub całej organizacji, ulega różnorodnym zmianom, pod wpływem konkretnych czynników, omówionych w artykule. Kluczowym elementem w praktyce marketingowej jest minimalizacja liczby utraconych klientów. Znajomość dynamiki zmian postaw klientów może ułatwić uruchomienie właściwych działań marketingowych w odpowiednim czasie.
EN
Customer's loyalty to the product, brand, personnel or whole organization is likely to change under the influence of specific factors discussed in the study. It is a key element of the marketing practice to minimize the number of lost customers. The knowledge of dynamics of changes in customers' attitudes may trigger off adequate marketing activities in proper time.
Rocznik
Numer
Strony
72--80
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1. Bhote K.R., Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty, American Management Association, 1996.
  • 2. Davis M.M., Heineke J., Understanding the role of customer and operation for better queue management, ,,International Journal of Operations & Production Management", Vol. 34, No. 5.
  • 3. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.
  • 4. Glanz B. A., Building Customer Loyalty, How to Help Keep Customer Returning, Kaset International, McGraw-Hill, 1994.
  • 5. Griffin J., Customer Loyalty. How to Earn it. How to Keep it, Lexington Books, New York, 1995.
  • 6. Grudzewski W.M. (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, Difin, Warszawa, 2002.
  • 7. Kwarciak B., Wygodna klatka dla klienta, ,,Modern Marketing" 05/1999.
  • 8. Law A.K.Y., Hui Y.V., Zhao X., Modeling repurchase frequency and customer satisfaction or fast food outlets, ..International Journal of Quality and Reliability Management", Vol. 21, No. 5, 2004.
  • 9. LeBoeuf M., How to Win Customers and Keep Them for Life, G.P. Putnam's Sons, New York, 1987.
  • 10. Mądrzycki T., Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1977.
  • 11. Oliver R.L., Whence Consumer Loyalty?, “Journal of Marketing", Vol. 63 (Special Issue), 1999.
  • 12. Rudawska E., Lojalność klientów, PWE, Warszawa 2005.
  • 13. Strelau J. (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.
  • 14. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000107820240

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.