PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 4 | 84--93
Tytuł artykułu

Algorytmizacja procesów dotyczących wdrażania systemu jakości w Szpitalu Wolskim w Warszawie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Algorithmization of relate processes of initiation of system of quality in Hospital Wolski in Warsaw
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problem jakości świadczonych usług jest jednym z najbardziej fundamentalnych dla funkcjonowania współczesnej opieki zdrowotnej. Nowoczesne zakłady opieki zdrowotnej zaczynają funkcjonować w warunkach ogromnej zmienności otoczenia, zmuszone więc są do poszukiwania sposobów zapewniających im przetrwanie na rynku i do podjęcia walki z konkurencją mimo, iż jak wiadomo opieka medyczna w żadnym kraju nie ma do końca charakteru rynkowego. Jednak prawie we wszystkich krajach wprowadza się, lub też dąży do wprowadzenia elementów gry rynkowej w zakładach świadczących usługi z zakresu opieki medycznej w celu poprawy efektywności i jakości świadczeń. Odpowiedzią na znalezienie rozwiązań, które mają poprawić usługi medyczne w Polsce, może być wdrożenie wymagań normy ISO 9001. Autorzy w artykule pragną przedstawić, w jaki sposób dokonać modelowania procesów jakości na praktycznym przykładzie. Algorytmizacja procesów jest jednym z ważniejszych elementów ułatwiającym specjalistom ds. jakości wdrażanie systemów zarządzania jakością zgodnych z ISO 9001:2000. (oryg. streszcz.)
EN
Problem of quality of testified services is one of the most essential for functioning of contemporary medical care. Modern institutions of medical care – Wolski Hospital is one of them – begin functioning in conditions of huge changeability, forced to find new ways to survive on market and to compete with constant growing free market. Despite the fact that medical care in our country does not have full market character, almost in every country it begins to be initiated. Wolski Hospital provides wide variety services of medical care. It initiated of improvement of efficiencies and qualities of testified services and implemented ISO 9001 system in April 2000. For management and hospital staff, obtainment of certificate was in certain the main aim but no final. After obtainment of certificate hospital began initiation of new strategy of management called Mass Medical Customization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
84--93
Opis fizyczny
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000109786695

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.