PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 195 Rola nauk o zarządzaniu w kreowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy | 13--21
Tytuł artykułu

Lojalność klientów jako cel marketingowy współczesnego przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Loyalty as Main Purpose of Todays Company.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano zagadnienie lojalności konsumenckiej jako celu przedsiębiorstwa na tle uwarunkowań współczesnego rynku oraz wskazano kierunki i sposoby jego realizacji.
EN
The paper presents the problems concern customer loyalty as the company purpose in the current market and the ways of its realization. There are discussed two important matters. The first one is focused on the satisfaction as the necessary condition of loyalty building as well as on the necessity of permanent tests of the satisfaction. The second matter concerns the role of loyalty as marketing purpose of the company, the ways of its creating, specifying optimal customers' wallet and building customer relation system with using the possibilities which are given by improvement informatical technology. (original abstract)
Bibliografia
  • Anton J. (1996), Customer Relationship Management, Prentice-Hall, Englewood Cliffs (NJ).
  • Bloemer J.M., Kasper H.D. (1995), The Complex Relationship between Consumer Satisfaction and Brand Loyalty, "Journal of Economic Psychology", No. 16, s. 311.
  • Bultema P. (1998), CRM the end of the fragmented company, "Customer Support Management", September-October, s. 14.
  • Fonfara K. (1992), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Garbarski L., Rutkowski L, Wrzosek W. (1998), Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa.
  • Geffroy E. K. (1998), Clienting, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
  • Griffin J. (1995), Customer Loyalty How to Earn It How to Keep It, Josset Bass, San Francisco.
  • Hong K., Rucker M. (1995), The Role of Product Type and Consumer Fashion Involvement in Clothing Satisfaction, "Journal of Consumer Satisfaction", No. 8, s. 14.
  • http/www.swiatmarketingu.pl/publikacje/publ2002-l/2-waskowski-prob-bud-lojal.litm.
  • Jones T. O., Sasser W.E. (1995), Why Satisfied Customer Defect?, "Harvard Business Review", November-December, vol. 73, Issue 6, s. 88.
  • Leksykon Marketingu (1998), PWE, Warszawa.
  • Marketingowe testowanie produktów (2000), red. S. Sudoł, J. Szymczak, M. Haffer, PWE, Warszawa.
  • Mittal V., Kamakura W.A. (2001), Satisfaction, Repurchase Intend and Repurchase Behaviour Investigating and Moderating of Customer Characteristics, "Journal of Marketing Research", February, s. 15.
  • Reich held F., Sasser W.E. (1990), Zero Defections: Quality Comes To Service, "Harvard Business Review", No. 9-10, s. 21-22.
  • Słownik wyrazów obcych (1995), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Timm P.R. (2001), Selen Power Strategies for Building Customer Loyalty, AMACOM, New York.
  • Woodruff R. B., Robert B. (1995), Developing and Applying Consumer Satisfaction Knowledge: Implications for Future Research, "Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behaviour" , No. 6, s. 10-11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000109857945

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.