PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 704 | 37--55
Tytuł artykułu

Zachowania uczestników turystyki kongresowej (na podstawie wyników badań ruchu turystycznego w Krakowie)

Autorzy
Warianty tytułu
Behaviour of the Participants of Congress Tourism (Based on the Results of Tourism Research in Kraków)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę ukazania specyfiki zachowań rynkowych uczestników turystyki kongresowej. Artykuł powstał na podstawie wyników badań ruchu turystycznego w Krakowie, przeprowadzonych w 2004 roku pod nadzorem Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
EN
Congress tourism is currently among the largest and most dynamically developing sectors of business tourism in the entire tourism industry. For many reasons, it generates an enormous number of participants and brings measurable effects for towns, regions and countries as well as on an international scale. This is why this area has attracted increasing attention. The aim of this article is to reveal the specific market behaviour of congress tourism participants (based on the results of tourism research in Krakow conducted in 2004 under the supervision of the Małopolska Tourism Organisation). This issue seems especially key given that in the realities of the current market, preparing the right offer, including with respect to congress tourism, requires researching the needs, tastes, preferences and inclinations of potential customers. Based on an analysis of potential customers, it is possible to prepare a development strategy for this profitable sector of tourism so that the proposed product is attractive to organisers and participants, while at the same time competitive on the European market. This, in turn, may bring additional benefits, as congress tourism provides not only an opportunity to increase the volume of tourism but also broadly impacts on the economies of cities, regions and the country as a whole. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--55
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Badanie ruchu turystycznego w Krakowie. Raport końcowy, MOT, Kraków 2004, www.mit.malopolski.pi/index,a,b,c,16.html, 04.01.2005.
  • Davidson R., Соре В., Turystyka biznesowa, POT, Warszawa 2003.
  • Hiller H.H., Convention as a Mega-events, „Tourism Management" 1995, vol. 16, nr 5.
  • Hołderna-Mielcarek В., Turystyka kongresowa - ważny segment gospodarki turystycznej, „Rynek Turystyczny" 1997, nr 21/22.
  • Hulton T., Czy Polska ma należny udział na rynku międzynarodowych spotkań, refera!, www.kongresy.waw.pl/hulton.html, 04.01.2005.
  • Kubinska L, Międzynarodowa turystyka kongresowa w Polsce, „Biuletyn Informacyjny Instytutu Turystyki", Warszawa 1982, nr 4/62.
  • Łazarek R., Gospodarka turystyczna, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, maszynopis, Warszawa 1996.
  • Medlik S., Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, PWN, Warszawa 1995.
  • Metodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, Instytut Turystyki (na zlecenie Ministerstwa Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej), Warszawa 2003.
  • Rogers Т., Conferences: A Twenty-first Century Industry, Addison Wesley Longman, Harlow 1998.
  • Serwatowski W., Jak dobrze przygotować kongres międzynarodowy, „Świat Kongresów i Targów" 2001, nr 4.
  • Smith G.V., The Growth of Conferences and Incentives, Macmillian, London 1990.
  • Unger Z., Turystyka kongresowa, Rocznik Dydaktyczny, Wyższa Szkoła Turystyki Í Hotelarstwa w Warszawie, Warszawa 1996.
  • Wróblewski S., Produkty markowe turystyki biznesowej, „Rynek Turystyczny" 1997, nr 13/14.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000110777771

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.