PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 185--191
Tytuł artykułu

Outsourcing w zarządzaniu usługami publicznymi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Outsourcing in Management of the Public Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest omówienie głównych problemów związanych z wykorzystaniem koncepcji outsourcingu w zarządzaniu usługami publicznymi. Przedstawiono zakres i specyfikę usług publicznych oraz syntetyczną ocenę poziomu ich świadczenia. Zaprezentowano cele i rodzaje outsourcingu, ze szczególnym wskazaniem na specyfikę outsourcingu w sektorze publicznym.
EN
Implementation of reforms of local self-govemment in 1998 and increasing availability of various funds of the EU have encouraged authorities of public administration to search for more effective methods of management. Conditions of implementation of outsourcing method in public administration are described in the paper. Main objectives is display on the specific of outsourcing in public administration. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bartczak I. (2000), Przegląd dobrych intencji, Computeworld Raport - Outsourcing IT, Warszawa.
  • Brown E.M., Chong Y. Y. (2001), Zarządzanie ryzykiem projektu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Gay Ch., Essinger J. (2002), Outsourcing strategiczny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Kubiak B., Korowicki A. (2001), Outsourcing systemów informacyjnych, [w:] Human-computer-interface, red. B. Kubiak, A. Korowicki, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Lacity M., Hirschheim R. (1993), Information Systems Outsourcing - Myths, Meaphors and Realities, John Wiley & Sons, London.
  • Niewiadomski Z. (red.), (2001), Samorząd terytorialny. Ustrój i gospodarka, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa.
  • Oleński J. (2005) Ousourcing w e-administracji. Korzyści i granice outsourcingu w e-administracji, www.eadministracja.org. pl/baza_wiedzy/pliki/OleńskiJózef.outsourcing.pdf.
  • Oleński J. (2004)., Outsourcing w administtacji publicznej, " Wspólnota", nr 13.
  • Pańkowska M. (1997), Outsourcing jako alians strategiczny, [w:] Human-computer-interface, red. B. Kubiak, A. Korowicki, Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Szkic-Czech E. (2001), Outsourcing jako narzędzie restrukturyzacji przedsiębiorstw w warunkach transformacji gospodarki narodowej - teoria i praktyka, [w:] B. Kubiak (red.), Human-computer-interface, Wyd. Akwila, Gdańsk.
  • Trocki M. (2001), Outsourcing, PWE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, DzU nr 19, poz. 177.
  • Wysocki S. (2002), Usługi publiczne, "Gazeta Samorządu i Administracji", Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000110801182

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.