PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1092 Zmiana warunkiem sukcesu : przeobrażenia metod i praktyk zarządzania | 297--304
Tytuł artykułu

Metodyka identyfikowania kierunków restrukturyzacji w przedsiębiorstwach gospodarki publicznej

Warianty tytułu
Identification of Trends of Changes in Companies of the Public Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Stosowanie określonej metodyki pozwala na uzyskanie efektów w trzech zakresach: wiedzy, postaw i umiejętności. Opierając się na przywołanej triadzie efektów, autorzy artykułu przeprowadzili badania, które miały na celu dogłębne poznanie teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zarządzaniem zmianą (restrukturyzacją) w przedsiębiorstwie publicznym.
EN
The change always means restructuring in the company. It is the purpose of restructuring moving resources from lower levels of productivity to higher ones. Restructuring is being united in Poland wrongly. The main reason is that it refers to people, who often loose their jobs because of restructuring. It means that people only in theory are the most valuable resource in company. It's wrong because people are the most valuable resource for the company in the contemporary economy. Authors are presenting in the report the authoring method of identifying trends of changes in the company which is involving the whole leadership into the process of changes (of restructuring). This process is highly humanized - oriented to people. (original abstract)
Bibliografia
  • Antoszkiewicz J., (1996), Metody skutecznego zarządzania, Orgmasz, Warszawa.
  • Bieniok H. i in. (1997), Metody sprawnego zarządzania, Placet, Warszawa.
  • Clarke L. (1997), Zarządzanie zmianą, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Czermiński A. (1982), Wybrane zagadnienia z teorii organizacji i zarządzania, PWN, Warszawa.
  • Czerska M. (1996), Organizacja przedsiębiorstw. Metodologia zmian organizacyjnych, Uniwersytet Gdański, Gdańsk.
  • Koźmiński A., Piotrowski W: (1995), Zarządzanie - teoria i praktyka, PWN, Warszawa.
  • Moszkowicz M., Skonieczny J. (1999), Kryzys tożsamości i wzrost przez integrację - kolejny człon modelu Greinera, [w:] Konkurencyjność przedsiębiorstw wobec wyznań XXI wieku, AE, Wrocław.
  • Pełka B. (1996), Zarządzanie przedsiębiorstwami i menedżeryzmem, Orgmasz, Warszawa.
  • Szczawiński A. (1999), Konkurencja kompetencji, "Neumann Management Review", nr 4.
  • West M.A. (2000), Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000110857459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.