PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1074 Gospodarka turystyczna : turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie : euroregionalizacja, konkurencyjność, marketing | 105--109
Tytuł artykułu

Turystyka przygraniczna w województwie śląskim - wybrane aspekty

Warianty tytułu
Selected Aspects of Tourism in Border Regions Based on the Example of Silesia Province
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono możliwości rozwoju turystyki przygranicznej w województwie śląskim. Opisano wybrane elementy produktu turystyki przygranicznej, czyli walory turystyczne i zagospodarowanie turystyczne. Artykuł zakończono wnioskami.
EN
The areas at-the-border are very special in many respects. Essential conditions to create an attractive tourist product, such as at the border tourism, are tourist and paratourist investments based on proper putting existing natural and anthropogenic qualities in working order and making them accessible. Undoubtedly, the most important advantages of the at-the-border tourism on the area of Silesian province are: natural and cultural richness of the region, well but not steadily developed accommodation and eating facilities, accompanying increasing number of better and better national, local and international roads, low prices attracting foreign tourists aimed at shopping. However, this tourist product numerous weaknesses and threats, there are real chances to improve the quality of at-the-border tourism with Poland's southern neighbours. (original abstract)
Słowa kluczowe
Bibliografia
  • [1] Dziadek S., Tendencje rozwojowe rynku usług turystycznych w gminach przygranicznych województwa śląskiego, [w:] Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Turystyka-poczta- telekomunikacja, red. A. Panasiuk, Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  • [2] Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2000.
  • [3] Milewski D., Analiza czynników determinujących atrakcyjność turystyczną gmin nadmorskich województwa zachodniopomorskiego, [w:] Markowe produkty turystyczne, red. A. Panasiuk, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin-Niechorze 2004.
  • [4] Milewski D., Ocena atrakcyjności turystycznej gmin województwa zachodniopomorskiego, [w:] Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Turystyka -poczta -telekomunikacja, red. A. Panasiuk, Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  • [5] Nitkiewicz-Jankowska A., Wspieranie rozwoju turystyki przygranicznej, [w:] Strategia rozwoju turystyki w województwie śląskim na lata 2004-2013, red. T. Burzyński, M. Łabaj, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego w Katowicach - materiały w druku.
  • [6] Sacha S., Zasoby turystyczne karpackich obszarów przygranicznych i ich wykorzystanie, [w:] Planowanie turystyki na szczeblu regionalnym i lokalnym. Rola turystyki na obszarach przygranicznych, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach, Instytut Turystyki, Zakopane 2000.
  • [7] Strategia rozwoju województwa śląskiego na lata 2000-2015.
  • [8 ] Szumlewicz T., Koncepcja rozwoju produktów markowych, [w:] Marketing turystyki - wybrane zagadnienia, red. T. Burzyński, Instytut Turystyki Oddział w Krakowie, Kraków 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111061630

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.