PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1074 Gospodarka turystyczna : turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie : euroregionalizacja, konkurencyjność, marketing | 137--142
Tytuł artykułu

Znaczenie współpracy lokalnej i regionalnej dla jakości i konkurencyjności produktu ośrodka narciarskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Significance of Local and Regional Cooperation for the Quality and Competitiveness of a Skiing Center Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie integracji Polski z Unią Europejską od ośrodków narciarskich będzie się oczekiwać poprawy jakości produktu, której może dokonać, opierając się na lokalnej współpracy wszystkich podmiotów zaangażowanych w obsługę narciarzy. Istotna może być także współpraca regionalna poszczególnych ośrodków, dążąca do wykreowania pozytywnego wizerunku całego regionu.
EN
Polish accession to the European Union structures and the change in our home skiers' attitudes may, in the nearest future, result in significant changes regarding the conditions of Polish skiing centers' functioning. The development of a competitive product will require efficient cooperation of all entities, involved in servicing skiers, in a given skiing resort. However, an effective cooperation at a local level becomes just the condition indispensable for further partnership, understood in a broader sense. Polish skiing centers should also cooperate with their closest competitors - neighboring centers, in order to create positive image of the whole region. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • [1] Flagestad A., Hope C.A., Strategie Success in Winter Sports Destinations: a Sustainable Value Creation Perspective, "Tourism Management" 2001 nr 22.
  • [2] Goncalves V.F.C., Aguas P.M.R., The Concept of Life Cycle: An Application to the Tourism Product, "Journal of Travel Research" 1997 nr 4.
  • [3] Hołdema-Mielcarek B., Regionalizacja produktu turystycznego, "Rynek Turystyczny" 1998 nr 12.
  • [4] Middleton V. T. C., Hawkins R., Sustainable Tourism. A Marketing Perspective, Buttenworth-Heinemann, Oxford 1998.
  • [5] National and Regional Tourism Planning, World Tourism Organization, London 1995.
  • [6] Żemła M., Building Partnership for Success in the Competitive Market. The Case of Polish Ski Resorts, [w:] Strategic Partnership for the Development of Tourist Destinations, Proceedings of the International Conference, Turistica, Portoroz 2004
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111061634

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.