PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1103 Komercjalizacja i prywatyzacja ZOZ : kluczowe warunki osiągnięcia sukcesu | 121--134
Tytuł artykułu

Marketing relacji jako orientacja zwiększająca szansę powodzenia procesów restrukturyzacji i prywatyzacji placówek służby zdrowia w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relation Marketing as the Factor Increasing the Chances of Success in Restructuring and Privatization Processes of Health Centres in Poland.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono marketing relacji, w którym podstawą jest indywidualny kontakt z klientem, będący specyfiką świadczenia usług zdrowotnych. Zdaniem autorki marketing relacji jest najwłaściwszym rozwiązaniem marketingowym dla przekształconych placówek służby zdrowia.
EN
The on-going reform process in health care in Poland, restructuring of health centres and consequences of joining the European Union changed radically the operating conditions in health centres. As a consequence of the irreversible restructuring process of medical services as well as the emergence of competitive private centres, the success can be achieved only by the centres which will be able to establish long-term, profitable ties with the patients and other actors in the market. Relation marketing seems to be the best solution to the problem of helath providers undergoing restructuring. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ajewski M., Koegzystencja sektora publicznego i prywatnego — "warunki osiągania równoprawności sektora. Rada Strategii Społeczno-Gospodarczej przy Radzie Ministrów: System Ochrony Zdrowia. Poszukiwania i propozycje naprawy. Raport nr 37, Warszawa 2004.
  • Chmielewski D., Strategia jakości. Nowoczesny szpital i przychodnia, "Służba Zdrowia" 2002, nr 34-3 7.
  • Czarnecka K., Różański B., Jakość usług a polityka samorządu lokalnego, "Służba Zdrowia" 1999, nr 39-40.
  • Dobska M., Dobski P., Marketing usług medycznych, INFOR, Warszawa 1999.
  • Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  • Kotler Ph. i in.. Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Nowak D., Fedorowski J.J., Komputeryzacja oraz znaczenie internetu w nowoczesnej opiece zdrowotnej, [w:] Ekonomika medycyny, red. J.J. Fedorowski, R. Niżankowski, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2002.
  • Nowotarska-Romaniak B., Marketing usług zdrowotnych, Zakamycze, Kraków 2002.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2001.
  • Pilarski S., Marketing w sferze usług medycznych, [w:] Zarządzanie i marketing w służbie zdrowia, red. S. Pilarski, Uniwersytet Warmińsko — Mazurski, Olsztyn 2004.
  • Pukas A., Marketing-mix usług, [w:] Marketing usług, red. A. Styś, PWE, Warszawa 2003.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług. AE, Poznań 1998.
  • Rydel M., Ronkowski C., Marketing partnerski, "Marketing i Rynek" 1995 nr 6.
  • Rudawska I., Marketingowa orientacja zakładów opieki zdrowotnej, "Zarządzanie" 2004 nr 6.
  • Storbacka K., Lehtein J. R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
  • Akty prawne
  • Ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej, DzU 1991 nr 91, poz. 408 ze zm.
  • Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodzie lekarza, DzU 1996 nr 28, poz. 152 ze zm.
  • Ustawa z dnia 6 lutego 1997 roku o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym, DzU 1997 nr 28, poz. 153 ze zm.
  • Ustawa z dnia 27 września 2004 roku o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia, DzU 2004 nr 210, poz. 2135.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111642688

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.