PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 3 | 59--63
Tytuł artykułu

Mathetics in commodity science - rebirth of a paradigm in pedagogics

Autorzy
Warianty tytułu
Matetyka w towaroznawstwie - odrodzenie pewnego paradygmatu w pedagogice
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Matetyka jest pojęciem obejmującym poglądy uczniów w interakcyjnym procesie nauczania i uczenia się. Okazuje się, że u źródeł tego paradygmatu pedagogicznego leżą idee Comeniusa. Matetyka charakteryzowana jest jako filozofia podkreślająca nadrzęd­ność tematów wobec osób i świadomości wobec wiedzy. Do zasadniczych jej motywów należą kompetencja społeczna, czynne uczenie się, wykorzystanie zmysłów, interdyscyplinarność i prostota prezentacji. Na koniec omówione zostaje zastosowanie Matetyki do Towaroznawstwa na przykładzie przekazywania przez keczup informacji o pomidorach. (oryg. streszcz.)
EN
Mathetics is described to be a term subsuming the view of students in the interactive process of teaching and learning. Going back to the roots of this paradigm in pedagogic the ideas of Comenius are shown still to be actual. Mathetics is characterized to be a philosophy which forces the importance of topics before persons and consciousness before knowledge. Social competences, activity in learning, the use of senses, interdisci­plinary and simplicity in presentation are demonstrated as guidelines too. Finally there's given an example of Mathetics with reference to Commodity Science in giving messages about tomatoes by ketchup. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--63
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111788837

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.