PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 3 | 64--70
Tytuł artykułu

Commodification and commoditization under the global information and service society

Warianty tytułu
Urzeczowienie i utowarowienie w globalnym społeczeństwie informacyjno-usługowym
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W pracy wyjaśniono pewne paradoksalne relacje między utowarowieniem a uprzedmiotowieniem wyrobów i usług, w których oferowaniu konkurują ze sobą duże korporacje na przykładzie japońskiego rynku aparatów cyfrowych. W miarę lawinowo postępującego towarowienia pewnych nieskomplikowanych funkcji technologicznych następuje błyskawiczna homogenizacja specyfiki firm konkurencyjnych. Zjawisko to zostaje porównane do uprzedmiotowienia wyrobów i usług na tak zwanych dojrzałych rynkach. Rynek aparatów cyfrowych nie osiągnął jeszcze jednak fazy dojrzałej. Autor sugeruje przyszłość bużącą różnorodność preferencji użytkowników aparatów cyfrowych. Jest to interesująca i warta naukowego zbadania kwestia. (na podst. oryg. streszcz.)
EN
In this work I explain some paradoxical relations between commodification and commoditization of products and services competitively provided by big corporations, while exemplifying the Japanese digital camera market. When some unsophisticated technolo­gical functions are torrentially commodified, many competitors' specifications are rapi­dly homogenized. This phenomenon is resembled to commoditization of products and services in the so-called matured markets. However, the digital camera market has not reached the matured stage yet. It is not promising our future's enjoyable (convenient and comfortable) picture-taking-life, but spoiling diversity of digital camera users' preferen­ces. This is one of my future's academically challenging analyses. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
64--70
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111789363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.