PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 5 | 28--36
Tytuł artykułu

Kulturowe oraz społeczno-wychowawcze uwarunkowania i źródła przedsiębiorczości osobistej i sukcesu menedżera

Autorzy
Warianty tytułu
Cultural, Social and Educational Conditions and Sources of Managerial and Personal Entrepreneurship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pierwszej części opracowania autor definiuje przedsiębiorczość oraz omawia jej rodzaje. Dokonuje także porównania cech osobowych przedsiębiorcy z cechami tradycyjnego menedżera. Zasadniczą część opracowania stanowią argumenty i liczne przykłady, które dowodzą, że przedsiębiorczość menedżera ma swoje źródło w systemie wychowawczym stosowanym w domu i w szkole. Od tego jaki jest system wartości, a zwłaszcza aktywności i zaradności wszczepiony dziecku za młodu zależy później jego przedsiębiorczość.(streszcz. oryg.)
EN
In the first part of the paper the author defined entrepreneurship and described its different types. He compared personal features of an entrepreneur to a traditional manager. In the main part of the paper there are reasons and examples, which have to reveal that entrepreneurship of a manager derives from a educational system at homes and schools. The author reckons that entrepreneurship depends on a value system, including a level of activity and resourcefulness, which is given to a child.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
28--36
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Griffin R.W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.
  • Koźmiński A.K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, PWN, Warszawa.
  • Kwiatkowski, S.(2000), Przedsiębiorczość intelektualna, PWN, Warszawa.
  • Stevenson H.H., Roberts M.J. Grousebeck H.J. (1989), New Businees Ventures and the Enterpreneur, Irwin Homewood.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111931340

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.