PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 5 | 62--72
Tytuł artykułu

Pomiar zasobów niematerialnych jako istotny czynnik sukcesu przedsiębiorstwa

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Surveying Non-material Resources such as Important Factor of Enterprise's Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pomiar i ocena zasobów niematerialnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa jest konieczna dla skuteczniejszego zarządzania (a w domyśle odniesienia sukcesu) na wysoce konkurencyjnym rynku. Podjęcie tego wyzwania wymaga świadomości podstawowych problemów, jakie się z tym wiążą. Dotyczą one czterech aspektów zarządzania niematerialną stroną działalności przedsiębiorstwa, a mianowicie identyfikacji aktywów niewidzialnych, zbudowania przekonujących modeli przyczynowo-skutkowych obrazujących wpływ tych aktywów na wyniki firmy, prawidłowego pomiaru przyjętych wskaźników oraz umiejętności korzystania z nich w procesach decyzyjnych. Referat omawia najważniejsze problemy każdego z tych obszarów. (streszcz. oryg.)
EN
Intangible assets measuring model is still not successfully articulated and integrated into the existing management and financial reporting system. The article tries identify some of the barriers and problems that must be overcome in the pursuit of an improved framework. The biggest challenge by far is establishing a consensus about the need to report, what to report and how to report it.(original abstrct)
Rocznik
Numer
Strony
62--72
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Dudycz T. (2002), Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Edvinsson L, Malone M. (2001), Kapitał intelektualny, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Głuszek E. (2004), Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Guthrie J., Management, Measurement and reporting of Intellectual Capital, www.destinationkm.com.
  • Ittner C., Larcker F. (2004), Skąd się biorą niepowodzenia w wykorzystaniu niefinansowych mierników sukcesu, Harvard Business Review Polska, sierpień.
  • Kapłan R., Norton D. (2004), Czy niematerialne zasoby współgrają ze strategią twojej firmy?, Harvard Business Review Polska, kwiecień.
  • Low J., Kalafut P.C. (2004), Niematerialna wartość firmy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Roos J., Roos G., Dragonetti N., Edvinsson L. (2001), Intellectual Capital, MacMillan Business, London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000111931400

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.