PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 7 | z. 8 | 296--303
Tytuł artykułu

Zachowania nabywcze polskich konsumentów na rynku produktów żywnościowych jako jeden z elementów marketingu żywnościowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Polish Consumer Preferences on the Food Products Market as One of the Food Marketing Elements
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ramach dokonanej analizy zwyczajów zakupowych Polaków, autorki przedstawiły preferencje badanych osób dotyczące wyboru miejsca, częstotliwości, czasu oraz kwot pieniężnych przeznaczanych na nabywanie produktów żywnościowych. Badanie przeprowadziły metodą ankietową na przełomie 2003/2004 roku, na próbie 500 pełnoletnich osób z województwa mazowieckiego.
EN
This article focuses on buying preferences of customers on food products market. The survey was carried out on the turn of 2003/2004 and included 500 people, inhabitants of the cities within Mazovia voivodship. After analysing the customs of customers, one can recognize important questions as follows: the choice of the food shopping places connected with various product groups, the frequency of buying food products in the context of the days of the week, the average time spent on buying everyday and periodical shopping, — the average sum of expenditure on food products in various places with emphasis on single spendings. (original abstract)
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
296--303
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Baruk A. 2003: Zwyczaje zakupowe polskich nabywców na rynku produktów żywnościowych. [W:] Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego. Materiały konferencyjne Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 136,139.
  • Kieżel E. 2002: Konsument i jego wybory rynkowe. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 66.
  • Kos C., Szwacka-Salmonowicz Л. 1997: Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa, 10-14.
  • Materiały konferencyjne Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej 2004: Społeczna rola współczesnego marketingu. [W:] Żelazna K: Marketing produktów żywnościowych i rola jego instrumentów w kształtowaniu zachowań nabywczych konsumentów. Wydawnictwo Fundacja Innowacja, Warszawa, 89-91.
  • Solska J. 2001: Tu się. handluje, tu się faluje. Polityka, nr 40, 68-70.
  • Witczak J. 2003: Jakość żywności jako czynnik wpływający na decyzje nabywcze konsumentów. Marketing i Rynek, nr 8, 14.
  • Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M. 2004: Zachowania konsumentów - teoria i praktyka. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, 16.
  • Żelazna K., Kowalczuk L, Mikuta B. 2002: Ekonomika konsumpcji - elementy teorii. Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 48-49.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112291969

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.