PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 6 | 11--18
Tytuł artykułu

Reorientacja strategiczna sieci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych FMCG

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka pisze, że procesy internacjonalizacji handlu artykułami żywnościowymi w postaci wielkopowierzchniowych obiektów handlowych zaistniały z pewnym opóźnieniem w stosunku do procesów umiędzynarodowienia handlu artykułami nieżywnościowymi. Jeszcze w latach 70. XX w. w krajach Europy Zachodniej firmy handlu detalicznego artykułami żywnościowymi — działające najczęściej lokalnie — nie miały potrzeby wchodzenia na nowe terytorialnie rynki, przy czym większość z nich nie byłaby zdolna do sprostania tak istotnym wyzwaniom, jak procesy internacjonalizacji. Dopiero procesy koncentracji zachodzące w handlu artykułami żywnościowymi, które doprowadziły do wzmocnienia siły ekonomicznej przedsiębiorstw detalicznych, oraz pogarszające się warunki rozwoju sieci super-i hipermarketów w krajach macierzystych zachęciły firmy detaliczne do ekspansji na nowe rynki, początkowo na bliskie geograficznie i kulturowo.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
11--18
Opis fizyczny
Bibliografia
  • T. Domański, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódż 2001, s. 75.
  • P. Drygas, Uwarunkowania lojalności klienta w handlu elektronicznym, w: Handel we wspólczesnej gospodarce, pod red. M. Slawińskiej, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006, s. 363.
  • Łączą się korony, "Handel" 2006, nr 9.
  • Raport o stanie handlu wewnętrznego w 2004 roku, Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Departament Przedsiębiorczości, Warszawa 2005, s. 92.
  • "Supermarket News" 2006, nr 10, Dodatek specjalny.
  • www.carrefour.pl
  • www.planetretail.net
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112814011

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.