PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | nr 6 | 25--31
Tytuł artykułu

System zarządzania relacjami z klientem w zintegrowanych grupach przedsiębiorstw handlowych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor zauważa, że coraz szerzej wykorzystywane w działalności marketingowej przedsiębiorstw programy lojalnościowe stały się bodźcem do stopniowego rozpowszechniania systemu zarządzania relacjami z klientem (CRM). W odniesieniu do zintegrowanych grup przedsiębiorstw handlowych ma on istotne znaczenie w kształtowaniu partnerskich relacji z otoczeniem rynkowym. Ogólnym celem strategii CRM jest dbanie o zadowolenie, zaufanie, lojalność klientów oraz możliwie najlepsze wykorzystanie ich potencjału nabywczego. Głównym zadaniem jest więc doprowadzenie najcenniejszych i najbardziej dochodowych nabywców do takiego stanu, że odczuwając daną potrzebę, wybierają tylko daną sieć zintegrowaną, traktując jej ofertę jako najlepszą w porównaniu z konkurentami.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--31
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • P. Dobski, Zarządzanie relacjami z klientami w działalności przedsiębiorstwa handlowego, w: Polski konsument i przedsiębiorstwo na jednolitym europejskim rynku, pod red. J. Karwowskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005.
  • E. Maleszyk, Wykorzystanie atrybutów integracji w kształtowaniu konkurencyjności zrzeszeń detalistów i grup zakupowych, w: Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji, IRWiK, Warszawa 2005.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2004, s. 272-273.
  • B. Pokorska, E. Maleszyk, Wpływ integracji przedsiębiorstw handlowych na procesy konkurencji (w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej). Raport z projektu badawczego nr l H02D 059 26, IRWiK, Warszawa 2006, s. 97-98.
  • K. Rogoziński, Nowy marketing usług, Akademia Ekonomiczna, Poznań 1998, s. 207.
  • K. Storbacka, J. Lahtinen, Sztuka budowania trwatych związków z klientami, CRM, Kraków 2001, s. 24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112831700

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.