PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 10 | 70--81
Tytuł artykułu

Rynek jako siła napędowa innowacji

Autorzy
Warianty tytułu
Market as a driving force of innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród przedstawicieli najwyższego kierownictwa przedsiębiorstw funkcjonujących w byłej Unii Europejskiej na temat: Innowacje w 2003 r.: doświadczenia i priorytety europejskich kierowników. W szczególności skoncentrowano się na interpretacji odpowiedzi na pytanie dotyczące chłonności rynku na innowacyjne produkty w nadchodzących latach. Uzyskane odpowiedzi potraktowano jako miernik zdolności kadry kierowniczej do identyfikowania zmian zachodzących w otoczeniu i przekładania ich na innowacje produktowe. Poziom tego miernika przedstawiono dla Unii jako całości, poszczególnych państw członkowskich, przedsiębiorstw rozpatrywanych zależnie od ich przynależności sektorowej, wielkości, wieku i udziału w obrotach. (abstrakt oryginalny)
EN
The author of this article discusses the results of empirical surveys, conducted among the representatives of top management in companies functioning in "old" European Union Member States, on: Innovations in 2003: experiences and priorities of the European managements. In particular, the analysis focuses on interpretation of answers to the questions concerning the market absorbency of innovative products in the following years. These findings were treated as a. measure of top management ability to identify changes proceeding in their surroundings and transforming them into innovative products. The level of this measure was presented for the entire EU, but also for particular Member States, and for companies depending on their sector, size, age and share of export in turnover. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
70--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Baruk J. (2005), Istota innowacji. Ewolucja systemów innowacyjnych, "Przegląd Organizacji" nr l
  • Dobiegała-Korona B. (2003), Zarządzanie wartością klienta przez innowacje, (w:) Przedsiębiorstwo przyszłości, „ORGMASZ", Warszawa 2003
  • Drucker P. (1992), Innowacje i przedsiębiorczość, PWE, Warszawa
  • Innobarometer 2002 (2003), Directorate-General for Enterprise, European Communities 2003, EUR 17057
  • Innobarometer (2004), European Commission, Directorate-General for Enterprise
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000112892685

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.