PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 8 | z. 2 | 86--91
Tytuł artykułu

Strategie konkurencji przedsiębiorstw w sektorze dodatków smakowych po wstąpieniu do Unii

Warianty tytułu
Competitive Strategies of the Flavor Supplements Companies after Accession to Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie przedstawia propozycje wyboru opcji strategii konkurencji przedsiębiorstw działających w sektorze dodatków smakowych w Polsce po przystąpieniu do UE. Podstawę dla typologii strategii stanowiła analiza źródeł przewagi konkurencyjnej oraz ocena atrakcyjności strukturalnej sektora dodatków smakowych. Podjęcie tej problematyki jest podyktowane wzrastaj acaróla dodatków smakowych, w szczególności służących do produkcji żywności wygodnej i funkcjonalnej. (oryg. streszcz.)
EN
The paper presents proposals of competitive strategy for flavor supplements companies in Poland after access to Union. Analysis of competitive advantage sources and attractiveness of sector are presented and the diagnosis on future direction of evolution is prognoses. There are a lot of reasons to undertake this subject, especially the increasing role of flavor supplements in production new generation food, especially in convenient and functional products. (original abstract)
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
86--91
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Kłosiewicz-Górecka U. 2004: Konkurencyjność polskich firm spożywczych na rynku unijnym. Przemysł Spożywczy, 4/20, A04.
  • Kociszcwski M. 2006: Kierunki rozwoju konkurencji w sektorze dodatków smakowych. Zeszyty Naukowe WSZiP. Warszawa.
  • Porter M. 1994: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa.
  • Rokita J. 2005: Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa.
  • Rutkowski A. 1997: Rynek dodatków a współczesna technologia żywności. Przemysł Spożywczy 9/97.
  • Szwacka-Salmonowicz J. 2003: Zmiany zachowań nabywców jako determinanta kształtowania strategii segmentacyjnych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce. SGGW, Warszawa.
  • Szwacka-Salmonowicz J. 2005: Kierunki kształtowania strategii konkurencji przedsiębiorstw przemysłu spożywczego po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. AE, Wrocław.
  • www.leffingwell.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000113235386

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.