PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 12 | 11--14
Tytuł artykułu

Eksploatacja i eksploracja wiedzy w organizacjach w świetle badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyróżniono dwie strategie oddziaływania na zasoby wiedzy w organizacji. Pierwsza to orientacja na eksploatację posiadanych zasobów wiedzy oraz lewarowanie zasobów wiedzy szczególnie wartościowych do uzyskania celów strategicznych. Druga strategia oznacza orientację na eksplorację wiedzy, czyli odkrywanie lub uzyskiwanie wiedzy z zewnątrz. W artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w latach 2004 i 2005 na temat: diagnozy sposobów i zakresu realizacji poszczególnych procesów związanych z wiedzą, identyfikacji ważności i oceny intensywności przebiegu procesów związanych z wiedzą między strukturą wewnętrzną i strukturą zewnętrzną, diagnozy postrzegania wpływu procesów związanych z wiedzą na realizację wybranych celów. Badania prowadzone były z wykorzystaniem ankiety i wywiadu kierowanego.
Rocznik
Numer
Strony
11--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • . [1] CHAE B., BLOODGOOD J.M., (2006), The Paradoxes of Knowledge Management: An Eastern Philosophical Perspective, "Information and Organization", nr 16.
  • [2] GARVIN D., (1993), Building a Learning Organization, "Harvard Business Review", vol. 71, nr 4.
  • [3] HE Z., WONG P., (2004), Exploration vs. Exploitation: an Empirical Test of the Ambidexterity Hypothesis, "Organization Science", nr 15(4).
  • [4] KNOTT A., (2002), Exploration and Exploitation as Complements, [w:] GHOO C.W., BONTIS N., (red.), The Strategic Management of Intellectual Capital and Organizational Knowledge, University Press, Oxford.
  • [5] LEVITT B., MARCH J.G., (1988), Organizational Learning, "Annual Review of Sociology", nr 14.
  • [6] MICHNA A., (2005), Organizacja bipolarna - równoczesność strategii eksploatacyjnej i eksploracyjnej, [w:] B. GODZISZEWSKI, M. HAFFER, M. STANKIEWICZ, Wiedza jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności w gospodarce, Dom Organizatora, Toruń.
  • [7] O'REILLY C,, TUSHMAN M.L., (2004), The Ambidextrous Organization, "Harvard Business Review", nr 1.
  • [8] PROBST G., RAUB S., ROMHARDT K., (2002), Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • [9] TUSHMAN M. L., O'REILLY C., (1996), Ambidextrous Organizations: Managing Evolutionary and Revolutionary Change, "California Management Review", nr 38 (4).
  • [10] WEICK K., (1979), The Social Psychology of Organizing, Addison-Wesley, Massachusetts.
  • [11] ZACK M.H., (1999), Developing a Knowledge Strategy, "California Management Review", vol. 41, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000113235947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.