PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1139 Rachunkowość a controlling | 112--119
Tytuł artykułu

Analiza wskaźnikowa w controllingu sprzedaży

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ratio Analysis in Sales Controllership
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie niektórych wskaźników controllingu sprzedaży, a więc te wymienione przez autorkę nie wyczerpują całego możliwego zakresu. Przykładem są wskaźniki z zakresu płynności finansowej, które są istotne, gdyż jednym z zadań controllingu sprzedaży jest, jak już wspomniano, współkształtowanie polityki finansowej w tym obszarze. Należy także dodać, że system wskaźników w controllingu sprzedaży różni się w zależności od branży, w której działa przedsiębiorstwo.(streszcz. oryg.)
EN
The paper treats on ratio analysis, which is important element of sales controllership. The sales development increase ratio and the share market ratio were presented among the others. The ratio system enables to plan, control and assess the company activities. The appropriate precision and frequency of calculating are essential.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Controlling w działalności przedsiębiorstwa, red. E. Nowak, PWE, Warszawa 2004.
  • Controlling w przedsiębiorstwie. Koncepcje i instrumenty, red. E. Nowak, ODiDK, Gdańsk 2003.
  • Goliszewski J., Rozwój controllingu w Polsce na podstawie ogloszeń o pracę - controlling funkcjonalny, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2002 nr 8.
  • Kieczek R., Controlling w dziale marketingu i sprzedaży, http://www.columb-controlling.com/ controlling_w_praktyce/case4.html z dnia 25.01.2004.
  • Kowalak R., Benchmarking w controllingu sprzedaży, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 987, Wrocław 2003.
  • Kustra A., Controlling marketingu i sprzedaży, [w:] Controlling funkcyjny w przedsiębiorstwie, red. M. Sierpińska, Wyd. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Nesterak J., Controlling. System oceny centrów odpowiedzialności, Wyd. Anvix, Kraków 2004.
  • Nowak M., Mierniki działalności marketingowej na potrzeby controllingu przedsiębiorstwa. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 1039, Wrocław 2004.
  • Preißner A., Praxiswissen Controlling. Grundlagen - Werkzeuge - Anwendungen, Wyd. Hanser, München 2003.
  • Reichmann T., Controlling mit Kennzahlen und Managementberichten. Grundlagen einer systemgestützten Controlling-Konzeption, Wyd. Franz Vahlen, München 1997.
  • Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E., Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa 1995.
  • Steinle C., Controlling. Kompendium für Ausbildung und Praxis, Wyd. Schäffer-Poeschel, Stuttgart 2003.
  • Witt F-J., Controlling - Lexikon. Von ABC-Analyse bis Zwichenbericht, Wyd. Deutscher Taschenbuch, München 2002.
  • Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  • Zarzycki M., Controlling sprzedaży jako system nawigacyjny dla przedstawicieli handlowych, [w:] Ilościowe i jakościowe aspekty zarządzania, red. L. Zawadzka, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000113305398

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.