PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 1 | 23--28
Tytuł artykułu

Predykcja perspektyw partnerstwa strategicznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł na temat przewagi kooperacyjnej, wynikającej z umiejętności współpracy w już istniejącej koalicji, jak i trafnego doboru partnerów porozumienia. Przedstawiono płaszczyzny dopasowania partnerów strategicznych, dopasowanie strategiczne aliansów, dopasowanie kulturowe partnerów sojuszu strategicznego, dopasowanie relacyjne kooperantów oraz ocenę profilu potencjalnego partnera.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
23--28
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • [1]. Bronder C., Pritzl R., Developing Strategic Alliances: A Conceptual Framework for Successful Cooperation, „European Management Journal" 1992, nr 10/4.
  • [2]. Buszko A., Modele portfelowe w kreowaniu strategii firmy, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiostwa" 2003 nr 9.
  • [3]. Cameron K.S., Quinn R.E., Kultura organizacyjna -diagnoza i zmiana. Model wartości konkurujących, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • [4]. Chwistecka-Dudek H., Sroka W., Alianse strategiczne. Problemy teorii i dylematy praktyki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.
  • [5]. Doz Y.L., Hamel G., Alliance Advantage. The Art of Creating Value through Partnering, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • [6]. Drążek Z., Niemczynowicz B., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2003.
  • [7]. Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji, Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1996.
  • [8]. Faulkner D., International Strategie Alliances. Cooperating to Compete, McGraw Hill Book Company, London 1995.
  • [9]. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
  • [10]. Kanter R.M., Collaborative Advantage, „Harvard Business Review" 1994 nr 4.
  • [11]. Lendrum T., The Strategic Partnering Handbook. The Practitioners' Guide to Partnerships and Alliances, The McGraw - Hill Book Company, Sydney 2000.
  • [12]. Lorange P., Roos J., Strategic Alliances. Formation, Implementation, and Evolution, Blackwell Publishers Ltd, Oxford 2000.
  • [13]. Lynch R.P., Business Alliances Guide. The Hidden Competitive Weapon, John Wiley & Sons, New York 1993.
  • [14]. Nogalski B., Rybicki J., Gacek-Bielec J., Modele analizy portfelowej, TNOiK, Bydgoszcz 1996.
  • [15]. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 1998.
  • [16]. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1996.
  • [17]. Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.
  • [18]. Romanowska M., Alianse strategiczne przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1997.
  • [19]. Segil L., Strategische Allianzen. Systematische Pla-nung und Durchfuhrung von Unternehmensallianzen, Midas Verlag AG, St.Gallen/Zurich 1998.
  • [20]. Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa-Kraków 2000.
  • [21]. Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000113778849

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.