Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł stanowi próbę zwrócenia uwagi na problematykę społecznych kosztów jakości. Stosunkowo dużo wiadomo o ekonomicznych czy technologicznych źródłach powstawania kosztów jakości. Niewiele jednak przełożonych analizuje społeczne sytuacje pracy, w których kryją się często największe źródła kosztów. W artykule posłużono się klasyfikacją, która ma bezpośredni związek z zarządzaniem jakością. I tak, omówiono koszty związane z: empowermentem (który jest często częścią filozofii TQM), niedostateczną oceną kompetencji (złą interpretacją normy ISO 9001:2000), niewcielaniem w życie zasad E. Deminga (a konkretnie zasady odnoszącej się do usuwania strachu), złą interpretacją zasady jakości "zaangażowania" oraz niewłaściwie zaprojektowanymi procesami.
Twórcy
autor
Bibliografia
- B.G.Dale. Quality Costing. In: Managing Quality, ed. Dale E.G. Blackwell Business, Oxford 2001, s. 146-148.
- G.Giakatis, T.Enkawa, K.Washitani. Hidden quality costs and the distribution between quality cost and quality costa. „Total Quality Management" 2001, nr 2(12), s. 179-190.
- E.Skrzypek. Jakość i efektywność. Lublin 2000. Wyd. UMSZ, s. 233.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000116608076