Warianty tytułu
Opportunities for Creating Identity and Image of a Tourist Area by Developing Sustainable Tourism Based on an Example of Jelenia Góra District Communes.
Języki publikacji
Abstrakty
Omówiono koncepcję zrównoważonego rozwoju turystyki na szczeblu lokalnym i jej wpływ na tworzenie tożsamości i wizerunku obszaru. Przedstawiono szanse zrównoważonego rozwoju turystyki na podstawie badań empirycznych gmin powiatu jeleniogórskiego.
The article presents issues related to creating local identity and image of a tourist area, which result in the need for bringing into effect the concept of sustainable social and economic development, including tourism. Local government plays significant role in this process, because it influences its success to the greatest extend. The hereby article presents research results conducted by means of a direct method - a questionnaire carried out among individuals dealing in local tourism development and representing particular communal offices of Jelenia Góra district. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
118--129
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J., Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza 2004.
- Karwowski J., Tożsamość a wizerunek miejscowości turystycznej, [w:] Kreowanie wizerunku turystycznego regionów, gmin i miast, red. A. Szwichtenberg, Zeszyty Naukowe Politechniki Koszalińskiej nr 9, Koszalin 2002.
- Majewski J., Lane B., Turystyka wiejska i rozwój lokalny, Fundacja Edukacja dla Demokracji, Warszawa 2003.
- Middleton V., Hawkins R., Sustainable Tourism, Butterworth Heinemann, Oxford 2002.
- Warsztaty dla koordynatorów zielonych szlaków, "Na Szlaku" 2004 nr 5.
- http://www.epce.org.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000116616210