PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1095 | 152--161
Tytuł artykułu

Dystrybucja jako instrument konkurowania przedsiębiorstw na rynku

Autorzy
Warianty tytułu
Distribution as an Instrument of Enterprises' Market Competitiveness.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano podstawowy instrument kształtujący dystrybucję na rynku usług i dóbr materialnych - kanał dystrybucji. Dokonano porównania bezpośrednich i pośrednich kanałów dystrybucji, przedstawiono kryteria wyboru kanałów dystrybucji, scharakteryzowano rodzaje dytrybucji.
EN
The article presents distribution as an instrument for enterprise's competitiveness on the market. This instrument is not as effectively used by companies as eg. promotion, however, it can result in certain advantages for manufacturers. The author has presented characteristic features of basic forms of distribution channels giving specific consideration to conflicts within intermediary channels. The article defines determining factors for the choice of proper solution in order to reach the consumer most effectively, as well as illustrates different forms of distribution with regard to the degree of its intensity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
152--161
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, Agencja Wyd. Placet, Warszawa 1996.
  • Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2000.
  • Klęczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., Marketing. Jak to się robi? Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław-Warszawa-Kraków 1992.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000118828110

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.