PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1095 | 173--181
Tytuł artykułu

Ocena powszechności certyfikowanych systemów zarządzania jakością na Dolnym Śląsku

Warianty tytułu
Commonness of Certified Quality Management Systems in Lower Silesia Region.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono porównanie 16 regionów Polski pod względem liczby certyfikowanych systemów zarządzania jakością ze szczególnym uwzględnieniem Dolnego Śląska. Podstawowym kryterium opisującym badane zjawisko jest liczba organizacji posiadających certyfikowany system zarządzania jakością w danym województwie. Zaprezentowano również genezę i wymagania normy PN-EN ISO 9001:2001 oraz opis procedury wdrożenia.
EN
The number of organizations, which have implemented and certificated a quality management system is still increasing. There are about 5000 ISO 9001 certificates in Poland. This paper presents a classification of regions in Poland using two indicators - number of certificates considering the number of 100000 inhabitants and 10000 enterprises. In this way we identified both regions with the largest number of ISO 9001 certificates and those, where certification is less popular. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
173--181
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Chow-Chua C., Goh M., Boon Wan T., Does ISO 9000 Certyfication Improve Business Performance, "International Journal of Quality & Reliability Management" 2003 no. 8.
  • Douglas A., Coleman S., Oddy R., The Case for ISO 9000, "The TQM Magazine" 2003 no. 5.
  • Filary polskiej gospodarki, Dodatek specjalny "Pulsu Biznesu", 15 listopada 2004.
  • Grudowski, P. Jakość, środowisko i BHP w systemach zarządzania, Oficyna Wydawnicza, Bydgoszcz 2003.
  • Haffer R., Systemy zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, UMK, Toruń 2002.
  • http://www.orgmasz.com.pl/q_stat.htm
  • http://www.stat.gov.pl/bdrweb/mdane.html
  • Karaszewski R., Systemy zarządzania jakością największych korporacji świata i ich dyfuzja. Zjawisko, rozwój, znaczenie, UMK, Toruń 2003.
  • Kleniewski A., Audytor wewnętrzny - audytor zewnętrzny, "Problemy Jakości" 2002 nr 2.
  • PN-EN ISO 9001:2001 - Systemy zarządzania jakością. Wymagania.
  • Rogala P., Brzozowski T., Systemy zarządzania jakością i środowiskiem, AE, Wrocław 2004.
  • Urbaniak M., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000118828144

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.