PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 713 | 21--35
Tytuł artykułu

Metoda organizacji procesów biznesowych - Six Sigma

Warianty tytułu
Six Sigma - a Method of Organising Business Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przeprowadzono charakterystykę metody organizowania procesów biznesowych Six Sigma. W pierwszej części omówiono genezę i założenia koncepcji Six Sigma. Następnie przedstawiono jej rolę w organizacji, oraz przeanalizowano etapy postępowania w metodzie Six Sigma. W zakończeniu opisano analizę przypadku zastosowania metody.
EN
In this article, the author presents the "Six Sigma" methodology with respect to the organisation of business processes at a company. In the beginning of the article, the author presents the origins of this method and its links to the PDCA improvement cycle developed by Shewhart. The author presents the assumptions and conditions for application of this method and describes the roles of participants in the organisation implementing the Six Sigma method. Next, the author presents the Six Sigma method consistent with the DMAIC cycle developed on the basis of world literature. The assumed research phases of the cycle are the stages of Six Sigma implementation, where through the constant improvement of its processes an organisation strives to attain and maintain quality at a Six Sigma level. The author also reviews other methods and auxiliary tools in implementing each particular stage of the method. Finally, on the basis of world literature on the subject, the author describes practical experience in applying this method in the American branch of Citibank. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
21--35
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bank J. [1997], Zarządzanie przez jakość, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Brdulak H. [2003], Six Sigma - możliwości wykorzystania w branży logistycznej, „Echa Spedpolu", archiwum, grudzień 2003, www. echa.spedpol.com.pl.
  • Broniewska G. [1996], TQM - kultura współdziałania w strukturach organizacyjnych dostosowanych do zarządzania procesami, „Organizacja i Kierowanie", nr 4.
  • Broniewska G. [1998], Marketing partnerski a kompleksowe zarządzanie przez jakość, „Problemy Jakości", nr 9.
  • Grudzewski W., Gałczyński K., Sarniak T. [1998], Marketing powiązań, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 1.
  • Hammer M. [1999], Reinżynieria i jej następstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Hammer M., Champy J. [1996], Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa.
  • Harry M., Schroeder R. [2001], Six Sigma. Wykorzystanie programu jakości do poprawy wyników finansowych, Dom Wydawniczy ABC, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Jesionek R. [2004], Ostra statystyka, „Magazyn Kadry Zarządzającej", październik, wvvw.cxo.com.pl.
  • Jing G.G., Ning Li [2004], Claiming Six Sigma, „Industrial Engineer", Feb. 2.
  • Lublin J.S. [2001], How to Sell Your Skills When You're Linked to a Firm's Problems, „Wall Street Journal", Sep. 4.
  • Martyniak Z. [I999], W sprawie koncepcji zarządzania. Na marginesie lektury, „Organizacja i Kierowanie", nr 3.
  • Martyniak Z. [2001], Czego powinny nas nauczyć niepowodzenia reengineeringu i zarządzania jakością całkowitą (TQM), „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 7.
  • Martyniak Z., Moszoro B. [2001], Podejście procesowe w wybranych koncepcjach zarządzania [w:] Zarządzanie firmą — teoria i praktyka. Wybrane zagadnienia, pod red. W. Waszkielewicza, Wydział Zarządzania AGH w Krakowie, Kraków.
  • Otto J. [2004], Marketing relacji. Koncepcje i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Pande P.S., Neuman R.P., Cavanagh R.R [2003], Six Sigma, Liber, Warszawa.
  • Payne A. [1994], Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • Popławski W. [2003], Six Sigma - sposób na poprawę efektywności, „Echa Spedpolu", grudzień, www.echa.spedpol.com.pl/200312/.
  • Rucker R. [2000], Citibank Increases Customer Loyalty with Defect-free Processes, „Journal for Quality and Participation", Fall.
  • Socha S. [2003], Sześć sigma znaczy tysiąc razy lepiej, „Personel i Zarządzanie", nr 20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000119573903

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.