Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Zdaniem autora, budowanie kultury marki, a więc wizerunku, który staje się częścią tożsamości poszczególnych osób i tożsamości zbiorowej całych grup konsumentów, możliwe jest tylko wtedy, gdy skoordynuje się działania na wszystkich poziomach, na których kształtowany jest wizerunek marki. Definiuje on markę jako wielopłaszczyznową konstrukcję, łączącą zarówno wartości podlegające racjonalnemu oszacowaniu, jak i wartości, afekty i emocje wymykające się świadomej i racjonalnej kalkulacji. Dlatego mówi się o konieczności kształtowania wizerunku zarówno na poziomie świadomie rozpoznawanym przez klienta i otoczenie biznesowe (przykładem może być funkcjonalność oferowanego produktu czy też CSR), jak również na poziomie świadomie nie rejestrowanym (Emotional Branding, Sensory Branding).
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kahneman, D. & Tversky, A. (1973), On the psychology of prediction. Psychology Review, 80(4), 237-257.
- Lakoff, G. (1987). Women, Fire, and Dangerous Tilings. What Categories Reveal about the Mind. Chicago/London: The University of Chicago Press.
- Lakoff, G. & Johnson, M. (1980/1988). Metafory w naszym życiu. Warszawa: PIW
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121002811