Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Segmentation of Products and Customers as an Instrument of Sales Controlling
Języki publikacji
Abstrakty
Zaprezentowano kryteria segmentacji, które pozwalają na szybką i sprawną kontrole sytuacji przedsiębiorstwa. Artykuł zawiera wybrane metody klasyfikacji produktów i nabywców (metody: ABC i XYZ) na przykładzie przedsiębiorstwa handlowego. Zawarto również badania wypłacalności klientów poprzez porównanie terminów spływów należności z datą sprzedaży.
The paper focuses on pointing out and characterizing selected methods of classification of products and customers by controllers. The author presents various criteria of segmentation like profit margin, total value of purchase, frequency of orders and regularity in amounts ordered. The article emphasizes importance of evaluation of clients in terms of punctuality in payments as well. (original abstract)
Rocznik
Strony
29--37
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bazarnik J., Identyfikowanie najlepszych klientów - analiza RFM, "Modern Marketing" 2001.
- Jung H., Controlling, Oldenbourg Wischenschaftsverlag, München 2003.
- Kozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2004.
- Reichmann T., Controlling mit Kennzahlen und Managementberichten, 6. Auflage, Verlag Vahlen, München 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121292514