Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Coraz częściej celem przestępców działających w sieci są korzyści materialne uzyskane kosztem użytkowników komputerów domowych. Badanie przeprowadzone w październiku 2005 r. przez firmę Harris Interactive wykazało, że 71 proc. klientów czuje się niepewnie, kiedy zachodzi konieczność podania danych osobowych w internecie, a 53 proc. jest bardzo zaniepokojonych kradzieżami tożsamości w sieci. Nie należy się temu dziwić, ponieważ oprogramowanie crimeware, którego głównym celem jest kradzież informacji i tożsamości, staje się coraz większym zagrożeniem dla użytkowników sieci. Potwierdza to również raport firmy Symantec na temat zagroże bezpieczestwa pochodzących z internetu, w którym podano, że od stycznia do czerwca 2006 r. 30 z 50 najczęściej rejestrowanych destrukcyjnych kodów powodowało ujawnienie poufnych danych. Nasila się więc problem zapewnienia użytkownikom internetu poczucia bezpieczestwa w czasie, gdy są oni klientami banków, sklepów internetowych czy też chcą zapłacić rachunek za gaz, telefon lub zlecić bankowi jakikolwiek inny przelew gotówki.
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121384402