Warianty tytułu
Franchising in Italy - Current State and Development Prospects
Języki publikacji
Abstrakty
Pod względem liczby systemów franchisingowych Włochy zajmują wiodące miejsce w Europie, po Francji i Niemczech. Natomiast biorąc pod uwagę liczbę franchisobiorców, są europejskim liderem. Zdaniem autora dalszy rozwój franchisingu jest uwarunkowany kilkoma czynnikami. Z jednej strony przewaga rodzinnie prowadzonych sklepów i punktów usługowych, preferencje konsumentów do korzystania z punktów zlokalizowanych blisko domu oraz potrzeba osobistego kontaktu ze sprzedającym i nieufność do marek nieznanych nie sprzyjają jego rozwojowi. Do barier rozwoju franchisingu we Włoszech należy także zaliczyć procedury biurokratyczne i administracyjne, prowadzące do opóźnień w funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Z drugiej zaś strony współpraca przedsiębiorstw oparta na franchisingu wprowadza nowe technologie i techniki organizacji sprzedaży i świadczenia usług oraz nowe idee biznesowe.
The history of franchising in Italy goes back to the 1970s, and this country plays an important role in the global scale in terms of the number of franchising ties. Assessment of the current state and structure of the franchising systems and entities shows a further development of this form of economic cooperation. In her article, the author presents the structures of franchising systems and entities in Italy. There are presented terms and conditions related to a regional differentiation and described the systems of the inbound and outbound types. There is also undertaken an attempt to determine prospects and barriers for development of franchising ties in Italy. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121386180