Czasopismo
2004
|
nr 1015, t. 1 Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej
|
59--64
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Strategy Elements of Tourism Development in Western Pomeranian Region
Języki publikacji
Abstrakty
Autorka przedstawiła koncepcyjny model planowania turystycznego. Jej zdaniem, strategia rozwoju turystyki powinna być budowana na ocenie bazy turystycznej i rynku. W tym celu, właściwa jest "kombinacja" dwóch metod, tj. określenia, jaka forma turystyki odpowiada istniejącej bazie i środowisku naturalnemu oraz określenia potencjalnego rynku zbytu, a następnie rozwijanie bazy turystycznej odpowiednio do potrzeb. Aby osiągnąć cel, można także przeprowadzić badanie opinii turystów i lokalnej społeczności.
Paper presents strategy of tourism development in Western Pomeranian region. In regional strategies it underlines, that development of social infrastructure will be condition of success and economic and touristic's infrastructure, as well as elevation attractiveness and great number visited areas through tourists. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
59--64
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 2000, s. 129.
- Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Poznań 2001, s. 380.
- Krupski R., Metody i techniki planowania strategicznego, Wrocław 1991, s. 32.
- Materiały PART: "Program rozwoju turystyki w województwie zachodniopomorskim na lata 2002-2006".
- Przybyszewska-Gudelis R., Strategia rozwoju regionalnego w turystyce: jej miejsce wśród terytorialnych planów strategicznych, Instytut Turystyki, Toruń 1998, s. 163.
- Światkowski Z., Ekonomiczne strategie gmin przygranicznych, Zielona Góra 1999, s. 41.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000121975648