PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 65 | 400--409
Tytuł artykułu

Internet jako narzędzie public relations i jego rola w procesie polskiej transformacji

Warianty tytułu
The Internet as a Tool for Public Relations and his Role in Polish Transition Economy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podjęto próbę określenia roli, jaką odgrywa Internet w działaniach public relations w przedsiębiorstwach oraz poziomu powszechności jego stosowania. Przedstawiono wyniki badań ankietowych, dotyczących wykorzystania sieci Internet w działaniach public relations.
EN
The article discusses the application of Internet PR measures in Poland's transition economy. The article begins with the year 1989 when the country first adopted a new economic system and ends with December 2002 when this study of the state of Polish Internet PR was completed. In this article the author postulate that the technological revolution that allowed for the use of the Internet in PR work has done a great deal to help close the gap between the quality of PR practice in highly developed market economies and transition economies. The article presents the state of the Public Relations in Polish enterprises in light of direct audits. The author shows on Internet Public Relations as a new tool for the management's communications of enterprise and the Internet as very important tool in global PR-strategy of enterprise. The systematic of audits the Internet PR in Polish enterprises author explored across the own audits. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
400--409
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Barlik J., Public Awereness Campaigns in Poland and Slovenia: Lessons Learned by Government Agencies and PR Practitioners, w: Public Relations Contribution to Transition in Central and Eastern Europe. Research and Practice, ed. R. Lawniczak, Poznań 2001.
  • Cwiklak D., Z Hożej do Kopenhagi -pięć lat Internetu w Polsce, „Gazeta Wyborcza" 1996, nr 40 (dodatek „Biuro i Komputer").
  • Goban-Klas T., Public Relations, czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Business Press, Warszawa 1997.
  • Kaczmarek-Śliwińska M., Sieć Internet jako narzędzie wspomagające zabiegi public relations w firmie, w. II Warsztaty z Nauk o Zarządzaniu dla Doktorantów t przyszłych Doktorantów. Zbiór referatów, t.1, Politechnika Śląska, Gliwice 2001.
  • Kolodko G.W., Od szoku do terapii. Ekonomia i polityka transformacji, Poltext, Warszawa 1999.
  • Ławniczak R., Transformacyjne podejście do public relations, w: Public Relations. Materiały z U Kongresu, red. D. Tworzydło, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów 2003.
  • Tischner J., Homo sovieticus między Wawelem a Jasną Górą, „Tygodnik Powszechny" 1990, nr 25.
  • Inne źródła
  • Lindenmann W., Public Relations Research for Planning and Evaluation, http://www.instituteforpr.com, 2004.08.20.
  • http://www.emcis2004.hu/dokk/binary/30/17/3/eEurope_Final_Progress_Report.pdf, 2004.05.14.
  • http://www.kalendarium.icm.edu.pl, 2003.02.12. http://www.medialink.pl/?kat=9&id=l 1449,2004.02.29. http://www.nask.pl/biuletyn/biuletyn2002_03.pdf, 2002.10.10.
  • http://www.winter.pl/internet/wl84.html, 2003.02.16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122050573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.