PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 Problemy teorii i praktyki marketingu | 48--59
Tytuł artykułu

Prospołeczna orientacja firm produkujących żywność

Autorzy
Warianty tytułu
Social Orientation of Food Producers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaprezentowano problemy kreowania ofert produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw je wytwarzających. W artykule omówiono tzw. "zielony marketing" (rodzaj marketingu społecznego wykorzystywany przede wszystkim przez firmy dbające o środowisko naturalne) jego koncepcje i cechy, oraz wymogi jakimi powinna charakteryzować się bezpieczna żywność tj.: oczekiwania społeczne, bezpieczeństwo, trwałość, wydajność, wygodne opakowanie, kompleksowa informacja, dodatkowe wartości socjalne i ekonomiczne.
EN
The article shows the problems of social oriented marketing. "Green marketing" is an example of company activities in sustainable development circumstances. The article presents the possibility of the practical application of marketing tools in the companies which produce animal food. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Błaszczyk B., Bernaciak A., Zielony marketing, "Serwis Marketing" 1, 1997.
  • Castenow D., New Marketing in der Praxis, Wien-New York-Moskau 1993.
  • Council Directive 90/496/EEC of 24 September 1990 on nutrition labeling for foodstuffs, "Official Journal" L 276, 06/10/1990.
  • Council Directive 93/43/EEC of 14 June 1993 on the hygiene of foodstuffs, "Official Journal" L 175, 19/07/1993.
  • Geforry E.K., Clienting. Jedyne co przeszkadza to klient, Placet, Warszawa 1996.
  • Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych, PWN, Warszawa 1997.
  • Janicki A., Żywność funkcjonalna - potrzeba żywienia czy promocja nowych wyrobów, "Bezpieczna Żywność" 2001, 1.
  • Kotler Ph., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa 1999.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Waarszawa 2002.
  • Kotlre Ph., Levy S.J., Broadening the concept of marketing, "Journal of Marketing" January 1969.
  • Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing: An approach to planned social change, "Journal of Marketing", July 1971.
  • Kumar N., Schreer L., Kotler Ph., From market driven to market driving. "European Management Journal" April 18, 2000.
  • Peattie K., Green Marketing, Lecturer in Strategic Management, University of Wales, Longman, Aberystwyth 1992.
  • Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council on nutrition and health clamis made on foods, COM/2003/0424 final - COD 2003/0165.
  • Regulation (EC) No 178/2002 of the European Parliament and of the Council of 28 January 2002 laying down the general principles and requirements of food law, establishing the European Food Safety Authority and laying down procedures in matters of food safety, "Official Journal" L 031, 01/02/2002.
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa I Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych (DzU nr 220, poz. 1856).
  • Rutkowski I.P., Nowe paradygmaty produktu - perspektywy zmian technologii, "Świat marketingu" 2004, 1.
  • Sztucki T., Marketing przedsiębiorcy i menedżera, Placet, Warszawa 1996.
  • Woś J. (red.), Zachowania konsumenckie - teoria i praktyka, AE, Poznań 2003.
  • Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowych żywności i żywienia (Dzu nr 63, poz. 634).
  • Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, DzU z 2003 r. nr 208, poz. 2020.
  • Ustawa z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów, DzU nr 229, poz. 2275.
  • Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. o wymaganiach weterynaryjnych dla produktów pochodzenia zwierzęcego, DzU z 2004 r. nr 33, poz. 288.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122894971

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.