PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 Problemy teorii i praktyki marketingu | 15--27
Tytuł artykułu

Globalizacja i kultura jako uwarunkowania marketingowej strategii produktu

Warianty tytułu
Globalization and Culture: Conditions of the Marketing Product Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono ważne aspekty związane z oddziaływaniem globalizacji i kultury na kształtowanie produktów oferowanych na rynkach międzynarodowych. Scharakteryzowano oraz ze względu na wpływ różnic kulturowych, zachowań konsumenckich i postaw wobec produktów zagranicznych porównano marketing globalny i marketing międzykulturowy. Omówiono również przesłanki standaryzacji produktu lub adaptacji do warunków lokalnych.
EN
The article points to the advantages and dangers of the globalization of an economic, political and social character. The dilemma appears: the total marketing or intercultural. The author introduces the premises of the product standardization or their adaptation to local conditions. They are a result of the consumption heterogenization and endeavours to form and manifest the cultural identity of countries and regions. Evaluating the susceptibility of products to the standardization the author points to their differentiation according to relationships with the culture. (original abstract)
Bibliografia
  • Barber B., Dżihad kontra Mc Świat, za: Rządy wiedzy, rozmowa z B. Barberem, "Wprost" 2 maja 1999.
  • Dichter E., Le client à ľ echelle mondial, "Revue Française de Marketing" nr 136, 1992/1.
  • Solomon M., Bamossy G., Askegaard S., Consumer Behaviour. A European Perspective, Prentice Hall, Europe 1999.
  • Djursaa M., Kragh S.U., Central and peripheral consumption context. The uneven globalization of consumer behaviour, "International Business Review" nr 7, 1998.
  • Malinowska M., Kucharska B., Zachowania podmiotów rynkowych w warunkach globalizacji, AE, Katowice 2005.
  • Mesdag van M., Culture-sensitive adaptation or global standardization - the duration of usage hypothesis, " International Marketing Review" vol. 17, nr 1, 2000.
  • Mazurek-Łopacińska K., Globalizacja w aspekcie wpływu na zachowania konsumenckie, "Marketing i Rynek" nr 3, 2001.
  • Naisbitt J., Megatrendy, Zysk I S-ka, Warszawa 1997.
  • Piasecki R., Rozwój gospodarczy a globalizacja, PWE, Warszawa 2003.
  • Rutkowski I., Polskie przedsiębiorstwa a Jednolity Rynek europejski - wyzwania marketingowe, [w:] Euromarketing, koncepcje, strategie, metody, Pod red. J.W. Wiktora, AE, Kraków 1999.
  • Usunier J.C., Commerce entre cultures. Une approche culturelle du marketing international, Presses Universitaires de France, Paris 1992.
  • Vip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122894976

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.