PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 Problemy teorii i praktyki marketingu | 70--83
Tytuł artykułu

Wizerunek jako przesłanka kreowania produktu. Próba konstrukcji nowego modelu produktu

Warianty tytułu
Image as a Premise of Product's Creating. An Attempt of Forming a New Model of Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing to handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzeb klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłując te potrzeby uświadomić i pobudzić a nawet kreować i zaspokajać je. Przedstawiono model produktu, charakterystykę jego elementów i przykłady zastosowania, wykazano zbieżność między koncepcją atrybutów weryfikacyjnych produktu a prezentowanym modelem oraz fakty z praktyki gospodarczej obrazujące proporcje między technologicznymi i marketingowymi komponentami produktu wyrażone w ujęciu pieniężnym.
EN
Theoretical model of product as an element of marketing mix has several limitations and disadvantages. This article is an attempt to express a new structure of marketing product. This new model is based on technological and marketing elements. It is compatible with many theoretical solutions concerning product itself, its value and development. The author gives some examples of practical use of theoretical solutions proposed by himself. The new model is adopted to the service sector requirements as well. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Doyle p., Marketing wartości, Felberg SJA 2003.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner I S-ka, Warszawa 1994.
  • Mruk H., Pilarczyk B., Sojkin B., Szulce H., Podstawy marketingu, AE, Poznań 1999.
  • Porter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M.E., Strategie konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE, Poznań 1988.
  • Sobczak K., Raport specjalny - kosmetyki kolorowe, "Profit" nr 5, 2003.
  • Sojkin B. (red.), Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa 2003.
  • Steinmann H., Schreyoegg H., Zarządzanie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995.
  • www.gazeta.pl 5.01.2004 Zawrotna kariera Daru Grabiny.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122894990

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.