PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 Problemy teorii i praktyki marketingu | 37--47
Tytuł artykułu

Społeczny marketing w procesach adaptacji idei zmian

Warianty tytułu
Social Marketing in the Processes of Idea Adoption and Changes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono marketing społeczny jego główne cechy oraz problemy w aspekcie działań organizacji non-profit tj. kreowanie oferty – idei, kształtowanie cen – kosztów społecznych, dystrybucji – zapewnienia dostępności, komunikacji – głównie public relations i reklama społeczna. Wspieranie problemów społecznych dzięki współpracy z organizacjami non-profit, przez adaptację marketingu społecznego jest sposobem kształtowania dobrych relacji z otoczeniem zewnętrznym i tworzenia pozytywnego wizerunku firmy, ze szczególnym uwzględnieniem mediów.
EN
The article shows features and rules of social marketing whose aim is to introduce social changes. The marketing tools are presented and rules of cooperation between non-governmental organizations and media in the area of transferring these ideas to society. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bednarczyk M., Organizacje publiczne, PWN, Warszawa-Kraków 2001.
  • Drucker. P.F., Managing the Non-Profit Organization, Butterworth Heinemann, Oxford 1997.
  • Fine S.H., The Marketing if Ideas and Social Issues, Praeger, New York 1981.
  • Gontarczyk K., Firma prospołeczna, "Marketing w Praktyce" nr 1, 2003.
  • Hannagan T., Marketing for the Non-profit Sector, Macmilliam, London 1993.
  • Hoffman D., Novak T., Marketing in Hypermedia Computer-Mediated Environment: Conceptual Foundations, "Journal of Marketing" vol. 60, nr 3, 1996.
  • Komentarz do Ustawy, "Gazeta Prawna" 245/03, dodatek "Urząd I Obywatel" z 17.12.2003.
  • Kotler Ph., Levy S.J., Broadening the Concept of Marketing, "Journal of Marketing" January 1969.
  • Kotler P., Roberto E.L., Social Marketing. Strategies for Changing Public Behavior, Macmillan, London 1989.
  • Kotler Ph., Zaltman G., Social Marketing: An Approach to Planned Social Change, "Journal of Marketing" July 1971.
  • Lagerspetz M., From NGOs to Civil Sosiet: A Learning Process, [w:] Third Sector Studies in Countries of Central and Eastern Europe. Report and Papers, Network in CEE 2002.
  • Łaszyn A, Firma społecznie odpowiedzialna, "Marketing w Praktyce" nr 7, 2002.
  • Łaszyn A., Firma społecznie sympatyczna, "Marketing w Praktyce" nr 6, 2002.
  • Mruk H. (red.), Komunikowanie się w marketingu, PWE Warszawa 2004.
  • Musgrave R.A., Musgrave P.B., Public Finance in Theory and Practice, McGraw Hill, New York 1980.
  • Penc J., Leksykon biznesu, Placet, Warszawa 1997.
  • Wells B., Spinks N., Communicating with the Community, "Career development International" nr 4, 1999.
  • Wojcik K., Public Relations od A do Z, t. 1, Placet, Warszawa 1997.
  • http://media.socialchange.net.ou.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000122894996

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.