Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono możliwości i procedurę stosowania benchmarkingu jako narzędzia oceny znormalizowanych systemów zarządzania jakością. Omówiono istotę i zakres benchmarkingu. Zaprezentowano poszczególne fazy postępowania w benchmarkingu.
Twórcy
autor
Bibliografia
- Brillman J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, s. 262, 263.
- Czekaj J., Dziedzic D., Kafel T., Martyniak Z., 1998, Benchmarking jako metoda uczenia się od najlepszych, w: Martyniak Z. red., Nowe metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo AE, Kraków, s. 53.
- Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., 2002, Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa, s. 208.
- Grudzewski W.M., 2000, Benchmarking w przedsiębiorstwie, w: Grudzewski W.M., Hejduk I. K., Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa, s. 147.
- Lisiecka K., Romańczyk T., 2005, Projekty benchmarkingowe w ochronie zdrowia, w: Doroszewicz S., Zwierzchowska A. red., Jakość w dokonaniach współczesnej ekonomii i techniki, SGH, Warszawa, s. 78.
- Martyniak Z., 2001, Organizacja i zarządzanie. 70 problemów teorii i praktyki, Antykwa, Kraków - Kluczbork, s. 331.
- Pieske R., 6/1994, Benchmarking:des Lernen von Andersen und seine Begrenzungen, Management Zeitschrift IO, s. 22.
- Podręcznik zarządzania jakością, 2002, Lock D. red., PWN, Warszawa, s. 55, 56.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000124099324