PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 Problemy teorii i praktyki marketingu | 95--109
Tytuł artykułu

Planowanie i organizacja działań public relations w przedsiębiorstwach (w świetle badań ankietowych)

Warianty tytułu
Planning and Organizing Corporate Public Relations (On the Basis of the Questionnaire Research)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z narzędzi komunikacji marketingowej jest public relations i tak jak pozostałe narzędzia wymaga badań w celu pomiaru ich efektów. Ze względu na pośredni wpływ na wynik finansowy przedsiębiorstwa, PR jest trudne do oceny. Celem artykułu było rozpoznanie i ocena działań w zakresie planowania i organizacji public relations w przedsiębiorstwach. Rozważania teoretyczne uzupełnia analiza wyników badań ankietowych przeprowadzonych na rynku polskim. Autorka uważa że marka nie jest kategorią obiektywną, funkcjonuje w przestrzeni ludzkich umysłów, gdzie mogą być przypisane jej wielorakie znaczenia.
EN
The article discusses problems of planning and organizing corporate public relations. The author made an attempt to analyze the situation in the field of public relations activities on the Polish market. The empirical illustration of the discussed problems comes from the results of the questionnaire research. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Budzyński W., Public Relations. Zarządzanie reputacją firmy, Poltex, Warszawa 1998.
  • Coletti D., How to measure PR`s contribution to corporate objectives, http://www.instituteforp.com/meastree/measure_pr_contribution09.html.
  • Gruning J.E., Hunt T., Managing Public Relations, Holt, Rinehart and Winston, New York 1986.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner I S-ka, Warszawa 1994.
  • Rozwadowska B., Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Studio Emka, Waszawa 2002.
  • Seitel F.P., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  • The Report of Commission on Public Relations Education, „Institute for Public Relation”, październik 1999.
  • Wójcik K., Public relations od A do Z. Analiza sytuacji wyjściowej, planowanie działalność, Placet, Warszawa 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000126438882

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.