PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 2 | nr 1110 Problemy teorii i praktyki marketingu | 126--132
Tytuł artykułu

Orientacja rynkowa w przedsiębiorstwach przetwórstwa i handlu mięsem

Autorzy
Warianty tytułu
Market Orientation in Meat Processing Industry and Meat Trading Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono sposób kształtowania się pozycji rynkowej przedsiębiorstw specjalizujących się handlem i przetwórstwem mięsnym, oraz ich znaczenie na rynku polskim. Ze względu na różne opinie o orientacjach rynkowych branży mięsnej, przedstawiono opinie 21 firm przetwórstwa mięsnego. Informacje do badań otrzymano poprzez przeprowadzenie wywiadów z wykorzystaniem kwestionariusza. Autor zwraca szczególną uwagę na fakt nie prowadzenia badań przez przedsiębiorstwa.
EN
A study of salespeople indicates their good understanding of market orientation as well as knowledge of marketing tools and their use. The major concerns are that companies do not conduct constant market research and that only a small percentage of employees participate in trainings. Executives' indications concerning the improvement in profitability and the evaluation of the current sales organization and management system ought to be taken into account not only while planning marketing activities, but also, primarily, while organizing sales. Although a number of opportunities exists for the native sector in the EU meat market, market orientation ought to be consequently developed.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Knecht D., Jasek S., Przyszłość i perspektywy opłacalności przemysłu mięsnego w Polsce, Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Trzoda chlewna w gospodarce narodowej”, Zeszyty naukowe AR, nr 405, Wrocław 2001.
  • Koćwin-Podsiadła M., Antosik K., Rynek mięsa wieprzowego w Polsce i wyzwania w procesie integracji z Unią Europejską. Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Trzoda chlewna w gospodarce narodowej”, Zeszyty naukowe AR, nr 405, Wrocław 2001.
  • Oktaba L., 40 procent firm zagrożonych bankructwem, „Rzeczpospolita” nr1, 1997.
  • Oktaba L., Po czterech latach kryzysu czas na rozwój, „Rzeczpospolita” nr 268, 1997.
  • Urban R., Analiza przewag komparatywnych na poziomie przemysłu rolno – spożywczego, IERiGŻ, Warszawa 2000.
  • Urban R., Przemysł mięsny w końcu XX wieku, „Gospodarka Mięsna” nr 8, 1997.
  • Zięba S., Powodzenie krajowego przemysłu mięsnego tkwi w koncentracji potencjału, „Gospodarka Mięsna” nr 4, 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000126438886

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.