PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 1015, t. 2 Agrobiznes 2004 : sytuacja agrobiznesu w Polsce po przystąpieniu do Unii Europejskiej | 29--37
Tytuł artykułu

Aukcje elektroniczne w działalności handlowej małych i średnich przedsiębiorstw związanych z agrobiznesem

Autorzy
Warianty tytułu
E-Auction in Commerce Activity of Small and Medium Enterprises Contained with Agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor zajął się specyfiką aukcji elektronicznych (e-auctions), na podstawie wybranych serwisów aukcyjnych. Zdaniem autora, podstawową zaletą tego typu aukcji dla małych i średnich przedsiębiorstw jest niski koszt wdrażania takiej formy zaistnienia w internecie. Nie zawsze bowiem celem wystawienia produktu czy usługi jest sprzedaż na aukcjach. W niektórych przypadkach jest to po prostu zwrócenie uwagi na przedmiot aukcji. W przeprowadzonej analizie autor sprawdził, ile produktów czy usług zostało wystawionych na licytację w takich kategoriach jak: ogród-nasiona i sadzonki; turystyka-wczasy; ogród-zwierzęta, które wskazują na podmioty związane z agrobiznesem.
EN
In the paper problems with using e-auctions in commerce of SME contained with agribusiness were presented. Using Internet in Poland was compared with situation in other countries of Middle and Western Europe. Types, advantages and disadvantages of e-auction were discussed. Finally, Polish web auctions were researched. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Damaskopoulos P., Evgeniou T., Adoption of New Economy Practices by SMEs in Eastern Europe, "European Management Journal" 2003, nr 2 (vol. 21), s. 133-145.
  • Dostęp i korzystanie z Internetu styczeń - czerwiec 2002, INS OBOP 2002.
  • Dostęp do Internetu w lipcu, sierpniu i wrześniu 2003 roku, TNS OBOP 2003.
  • Drew S., Strategic Uses of Ecommerce by SMEs in the East of England, "European Management Journal" 2003, nr l (vol. 21), s. 79-88.
  • Gengier B., Web Fraud Costs Consumers $117 Million, "Computer Fraud&Security" vol. 2001, nr 7, s. 5.
  • Gregor В., E-commerce, Branla, Bydgoszcz-Łódź 2002, s. 117-126.
  • Internet w firmach sektora małych i średnich przedsiębiorstw, Raport z badań Ipsos dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Ipsos, Warszawa, styczeń 2002.
  • Komputery, Internet, telefony komórkowe: Wyposażenie gospodarstw domowych i użytkownicy w niektórych krajach Europy Środkowej i Wschodniej, BS/83/2002, CBOS 2002.
  • Sadowski B.M., Maitland C., van Dongen J., Strategic Use of the Internet by Small- and Medium-Sized Companies: an Exploratory Study, "Inform. Economics and Policy" 2002, nr 14, s. 75-93.
  • Sashi C.M., O'Leary В., The Role of Internet Auctions in the Expansion ofB2B Markets, "Industrial Marketing Management" 2002, nr 31, s. 103-110.
  • Wheatley M., Sales of the Century, June 21, 2000, s. 24-27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000126463425

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.